A nappaliban varródnak a modul-szoknyák, a műhelyben tovább csinosodnak a modulok. A hétvégén elég sok pepecselős munkát sikerült elvégezni, amitől szebb lett a terep, pedig csak egy féle festéket használtam, Rewell Aqua Rost (matt) színt. Gyors összefoglaló:
Kifestésre kerültek a sínszál rögzítő csavarok, megkapták rozsdabarna színüket. Mondhatom, soha többet nem fogok ilyet csinálni, legalábbis ezzel a módszerrel nem. Egyesével ecseteltem a festéket a csavarokra, amiből keresztaljanként 4db van, a keresztaljakat nem számoltam, de van közel 3 méter. (Légecsettel gyorsabb, szebb lett volna.)
Tegnapi IKEA vásárlás alkalmával hozzájutottam pár darab műanyag csomagoló hevederhez. Már korábban is felfigyeltem erre az anyagra, remek járólemezt lehet belőle formázni. Ez a kb. 8mm széles változat pont jó a vágányok közepére, csak a fehér színétől kell megszabadulni. A rozsda festék ide is jó lesz.
A kitérőnél, a csúcssínt mozgató, csúcssínösszekötő rúdnak ki kellett vágni a betonból egy részt. Ezt az árkot fedtem le egy járólemez darabbal, amit nem a fentebb említett hevederből, hanem valami törött gyerekjátékból megmentett (jó lesz még valamire...) érdes műanyag lapocskából alakítottam ki, s természetesen lefestettem rozsdabarnára.
Ez a tartálykocsi maradvány került a betonozott részen kialakított szigetre. A kocsit eleve forgóvázak nélkül vettem, megfosztottam az ütközőktől és átjárótól, s részben lecsiszoltam a feliratait. Ezután következett a rozsda festék, nagyon híg barnát kevertem ki, és egy ecsettel átmostam az egészet. Egész klassz patinát kapott. Mindenféle maradék makett elemből dobtam össze az előtte található "ipari izét", mintha a tartályhoz tartozó szivattyú állomás lenne. Gondoltam jó lesz ez ide. Az alapja egy tűzoltólétrás IFA platója, aztán van rajta H0 méretű szippantós IFA csöve, egy kormány, valami trepni lemez - ilyesmik. A híg barna ( :) ) ezt a részt sem kímélte. Az a fehér a kép közepén a még meg nem száradt faragasztó, így is rám sötétedett, mire végeztem.
Folyt. köv...