vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (101) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (74) hétfői kép (700) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (25) hot news (185) igra (35) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (203) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (90) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (642) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Modulépítés - 8. rész

2014.08.13. 01:41 HOttó

Habár ezerrel tombol a nyár, nyaralunk, és sorra jelennek meg a vasuTTmodell különkiadások (és előkészülődünk a következőkre), a modul is halad(gat) valamennyire. Utoljára ott hagytam abba, hogy az ipartelep placcra leragasztottam egy hungarocellt, a másik oldalon pedig beszórtam fűrészporral a felületet, ezután következett az ominózus Múzeumok éjszakája, ahol megmérettünk - több-kevesebb sikerrel. Ott többször siklottak a vonatok, ha kitérőbe jártak, itthon nem sikerült ezt reprodukálni, remélem elmúlt a probléma. Többen a terelősín távolságra, vagy a szív és a mozgó részek közötti "lépcsőre" gyanakodtak, nagyon bízom benne, hogy most helyretalált minden.

Hazaérve azt vettem észre, hogy egy kb. 3 centis részen kipotyogott a zúzalék a töltésből, így újra szórattam a Faccpp kocsikkal, és ráküldtem egy UNIMAT aláverő gépet (a Wiebétől béreltem, marha drága volt :)) - aztán persze újra is lett ragasztózva.

08_0596.jpg

A váltókat váltó árammal ellátó trafóm elfüstölt, miközben teszteltem a siklást, ezért kellett egy új. Szétnéztem a boltokban, nem találtam olyat ami nekem kell, ezért a Fólió műveket kértem fel, hogy mentsen meg. Nos meg is kaptam pár hét múlva a kitérőmotorokat váltó 15V-al, és egyéb tartozékokat (amiket tervezek) egyen 12V-al ellátó tápomat, amit fel is rögzítettem a modul aljára, így biztosan nem marad otthon soha.

08_0617.jpg

Megkezdtem pár napja a betonba ágyazott vágány kiépítését, némi csemperagasztó segítségével. Fontos volt, hogy mindkét modulon azonos árnyalata legyen, ezért egyszerre, egy keverésből kellett felkenni mindegyikre. Azért, hogy mégse legyen teljesen egyforma az árnyalata, a terület egyik végére egy kb. 25 centis részen új keveréssel egy másik árnyalatot sikerült felvinni, így olyan hatást kelt, mintha nem egyszerre betonozták volna le. A dilatációk kialakításától most eltekintettem, túl sok lett volna, túl nagy hálót kellett volna karcolni/festeni/filctollazni.

08_0620.jpg

A lerobbant őrház előtti teret is lebetonoztam, mintha ez régen funkcióval bírt volna, illetve itt is szórtam még némi fűrészport.

08_0601.jpg

A sínszálak közét még meg kell oldjam valahogy, ide valami 10mm széles lemezt tervezek tenni, de ez most ráér. A maradék fehér helyet - illetve ahol még kellett javítani - leszórtam fűrészporral, így már semmi műanyag nem látszik (csak a leendő épület alatt).

Következő lépés a zöldítés, azaz a növényzet lesz, ehhez már beszereztem több árnyalatú és hosszúságú szóró és tépőanyagot. De mielőtt ennek nekiállok, elmegyek a Miniversumba, és kikérdezem őket, mi hogy készült náluk :)

folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr646596243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása