Megjárták a vasuTTmodulok a Múzeumok Éjszakáján a Keleti kocsiműhelyt és a szereplésük felemásra sikerült, sajnos. Egyenes modulként szépen működnek, de kitérő irányban sajnos siklanak a vonatok. Váltógyártó említette, hogy a terelősínek túl messze vannak így nem látják el szerepüket az EW3-ban, és úgy néz ki ez tényleg így van. Megoldás kell, lehetőleg bontás nélkül...
Beépülés előtt a modulok
Azt gondolom, igazán jól sikerült a rendezvény, nem csalódtak akik ellátogattak a helyszínre. Nagyjából dupla annyian voltak kíváncsiak a programra mint tavaly, 1200 körüli látogató regisztrált. Közöttük sok TT gyűjtő is, öröm volt látni, hogy milyen sokan mustrálták élőben is a korábban, itt a blogban már megismert moduljaimat.
Épülés közben (fotó: reszelőzsír)
A modulkígyónk kb. 35 méteres volt, este 8 után jelentkeztem szolgálatra, ekkor már menetrend nélkül vezettük a vonatokat, csak arra figyelve, hogy ne duguljanak be az állomások - persze ez nem mindig sikerült :). Jó volt látni a gyerkőcök arcát, ahogy rácsodálkoztak egy-egy részletre, vagy modellre. Rengeteg érdeklődő kérdést hallottunk, hogy miből készülnek a fák, vagy a patak vize, hogyan kapcsoljuk össze a modulokat, vagy hogyan vezetjük a vonatokat. A hozzáértőbbek a modellekről is érdeklődtek, sok egyedi modell is a pályán volt, így jogos volt az "egyedi építés" kérdés. Többeket, akik nem járatosak a mai digitális vasútmodellek lehetőségei terén, sikerült meglepni, amikor meghallották a Szergej vagy a Búvár kürtjét. Az épület előtt pózoló Kárpát vasutas Nohab modellje is dolgozott (igaz a Strabag Santa Fé festésben), ez sokaknak feltűnt és határozott tetszést váltott ki.
Haladás térközön belül, "látótávolságban" (fotó: reszelőzsír)
Egyéb látnivaló is akadt a hétvégén, itt vendégszerepelt Komárnóból, a TT-s terepasztalt rejtő egykori postakocsi is.
Részlet a szlovák terepasztalról (fotó: reszelőzsír)
Ezúton is köszönjük a szervezőknek, hogy biztosítottak számunkra egy vitrint, amiben kiállíthattunk egy sor TT-s modellt, többek között az általunk festetett PFT sorozatot is. Vittünk még Kühn Y kocsikat, BorsodChemes konténeres kocsit, Tillig MÁV személykocsikat és hogy mozdony is legyen a polcon, Hubert féle M44 Bobót is.
Vitrinünk - sajnos a fényviszonyok nem kedveztek a mobiltelefonos fotózásnak
A program éjjel fél egy felé zárult, ekkor kezdtük csomagolni a modelleket, majd bontani a modult. Valamivel több, mint 2 órába telt a terület kiürítése, míg az építés pénteken kb. 6 órát vett igénybe.