Bele kell húznom, 3 hét van csak a Múzeumok éjszakájáig, amikor egy TT-s modulrendszer is össze lesz állítva a Keleti pályaudvar személykocsi műhelyében, és az én moduljaim is a játék részét képezik majd. Részben ezért, részben azért, hogy a család tudja használni az étkezőasztalt a lakásban és részben azért, mert szemetelős munkák következnek, kiköltöztem a melléképületbe. Itt a modulokat egymáshoz rögzítettem (egy kis távolságtartással, nehogy összeragasszam őket véletlenül :)) és a lábaikra helyeztem. Megkezdődhetett a terep kifaragása.
Az őrház környékét is megfaragtam, többször odapróbálva az épületet, hogy szépen passzoljon a helyére.
Sniccerrel kinagyoltam a terepet, majd csiszoló kockával (olyan szivacsos smirglivel, amit a szobafestők használnak) szép lankásra csiszoltam a tájat. Ezután takarítottam a leszóródott hungarocellt, majd vízet + faragasztót + mosogatószert mixeltem össze (kb. 3:1 + két csepp) arányban és egy puha ám kellően széles ecsettel beragasztóztam a felületet, hogy megszórhassam fűrészporral. A fűrészport gyorsan ki tudtam szórni, pár perc után az egész táj "homokos" lett.
Nagyjából fél nap száradás után a felesleges, le nem ragadt fűrészport eltávolítottam és a hibás részeket kijavítgattam. Ahhoz, hogy az ipartelep rakodó szintje kb. a sínkoronával egy szintben legyen, 1cm vastag hungarocellt vettem (így jár, aki szombat este akarja beszerezni a kellékeit, sajnos csak ezt kaptam) és ezt szabtam a vágányok köré. A modul szélére védőlécek kerültek, hogy ne a habanyag legyen kitéve a sérülés veszélyének. A hungarocell leragasztása után a maradék egyenes iparvágányt is leköveztem. Próbáltam minél kevesebbet szórni a zúzalékból, hogy a későbbiekben még kialakítható legyen a terveim szerinti betonba ágyazott vágány. A zúzalék száradása legalább egy nap, így ezen munkafázis után pihenő következik.
Időközben a természet is megtalálta helyét a modulon, egy privát járat közlekedett a menetirány szerinti jobb sínszálon.
folyt. köv.