vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Modulépítés - 5. rész

2014.05.19. 22:51 HOttó

Legutóbb ott hagytam abba, hogy sikeres vagon gurító próbákat tettem a modulok illeszkedésénél, mára már mozdonyos próbákat is tudok végezni. Bekötésre került az összes vágány, felszerelésre kerültek a kitérő állító motorok. Előre is elnézést a nagyon gyatra minőségű képekért. :(

05_0494.jpg

A modulok eddig lyukas felét befedtem 5cm vastag nikecellel (naná, hogy ház szigetelésből maradt), ebből lesz majd kifaragva a lankás táj. Nem szeretem, ha tök sima a felület egy terepasztalon, ilyen nincs a valóságban. Az iparterületem is jobban nézne ki ha nem lenne ennyire sima, de ott a vágányok miatt kénytelen voltam ezt tenni.

05_0495.jpg

A modulok alján hőre lágyuló (az az elektromos pisztolyos, henger alakú ragacsos) ragasztóval rögzítettem a vezetékeket. Gyors,  masszív, melegítésre bontható kötést lehet ezzel kapni. Persze néhol jó hasznát vettem pár blitzbindernek is, a vezetékek "korbácsba" kötéséhez. A Tillig váltó állító motorokkal sokat lehet szívni, legalábbis én sokat szívtam. A leírás szerint be lehet állítani a végállásokat, de ehhez le kell szerelni a csúszkákat tartó idomot, egyenként pozícionálgatni a csúszkákat, majd összerakni, és lehet próbálgatni. Ha nem jó, akkor elölről ismét. Hát én jó párszor próbálgattam, mire végre sikerült. Nem is csodálom, hogy terepasztalok évekig készülnek, én 2 motorral szórakoztam vagy 4 órát.

05_0497.jpg

Amikor már jól működtek a motorok, beforrasztottam a polarizálást is. Korábban azt hittem, ezzel is sokat fogok vacakolni (valahogy ez a polarizálás egy kicsit misztikumnak tűnt), ehhez képest szinte nulla idő alatt megvolt, elsőre sikerült jól bekötni. A következő macera a valtóállító acél szálának a méretre vágása volt. Bejelölni, ismét leszedni az állítóművet, levágni, összerakni, majd visszapaszítani. A sok szétszedéstől teljesen kitágult az egyik acélszál rögzítő hüvelye, szabályosan lötyögött benne a szál, kis ragasztóval kellett tömítsem, hogy a modul szállításakor nehogy kicsússzon.

05_0500.jpg

Az egyenes vágányokat tartalmazó modulon megépítettem az iparvágány alépítményét, amit csak a talpfák szélességéig tettem, hogy a vágányt betonba tudjam ágyazni. Anyagi és praktikus okokból a beton flexi helyett itt normál G1-es egyenes talpfákat használtam. A sínszálakkal is sikerült úgy operálni, hogy összesen talán 10cm (igaz több darabban) maradt a felhasznált méteres szálakból. Az utolsó vágány szakaszt már nem sínvég beállítóval pozícionáltam, hanem az összeszerelt szomszéd modul sínvégződéséhez mértem és rögzítettem.

Legközelebb már ágyazatot fogok készíteni! :)

folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr476179408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása