Update: a modell előrendelésben elfogyott.
Mai jó hírünk, hogy elkészült az TT-s M322 4001 dízel-hidraulikus, csatlórudas mozdony prototípusa, amit 14 társa követ majd a következő pár hétben. A mozdony alapja a Tillig 2011-ben debütált V36 modellje, ami fekete küllős kerekeket, rudazatot és rézmaratott (és ezüstre festett) táblákat kapott. A modell sorszámozott kiadásban jelenik meg, melyet tanúsítvánnyal is igazolunk.
A modell eredetijét a Diósgyőri Vasgyár vásárolta Németországból 1950-ben. A vasgyár vasútüzemét 1952-ben vette át a MÁV, ekkor kapta a mozdony az M322 4001 (majd később az M30 2001) pályaszámot. 1956-ban egy vonali szolgálat előtt elfelejtették a vakforgattyús hajtóművet olajjal feltölteni, így az besült. A Keleti fűtőházában próbálták megjavítani, de nem jártak sikerrel, így a Ganz gyárba szállították tanulmányozásra, mert a hasonló hajtású DHM1 típusú, M31 sorozatként beszerzett mozdony fejlesztése épp ekkortájt folyt.
Köszönetet szeretnénk mondani Jakoa, Modelitt, Gumidani, ZolTTán és Teaház kollégáknak a modell elkészültéhez nyújtott önzetlen segítségükért.