Márciusban megjelent újdonság a Tilligtől a 2012-es egyszeri kiadások között meghirdetett 01598 cikkszámú München-Nürnberg Expressz szett. A szett egy vezérlőkocsit és 2db 2. osztályú személykocsit tartalmaz. Miután a szettet már többször megnéztem, több embertől hallottam róla véleményeket, felkeltette a kíváncsiságomat, hogy a valóságban hogy is néz ki ez vonat.
Nos a Google ismét segített, beírva a keresőbe a "München Nürnberg Expressz" kifejezést, számos találatot kaptam, a wikipedián még magyarul is részletes leírás olvasható. A látottak alapján azt kell mondanom, hogy ez a szett kevés, még 2-3 kocsi kell az expressz leképezéséhez, sőt, egy BR101-re is szükség van. Sajnos a Tillig kínálatában nem kapható a szetthez passzoló kocsi, így bizakodni kell benne, hogy lesz folytatás és kijön pár éven belül egy újabb szett. Talán jövőre, egyszeri kiadásként.
Na de nézzük a modelleket. Tavaly novemberre, majd decemberre ígérte a gyártó a szett kiadását, és mint tudjuk március lett belőle. Az okokat kár firtatni, soha nem derül ki miért csúszik egy-egy modell ennyit. Ha most vicces kedvemben lennék azt is mondhatnám, hogy jó munkához idő kell, vagy, hogy ha már csúsztak megcsinálhatták volna jól is. De nem viccelődünk :) Az elmúlt hetekben három negatív észrevétel érkezett a modellekre. Az egyik - és ezt német fórumokon is tárgyalják -, hogy a tető-oldalfal átmenetben a vörös szín felvitele a tetőre nem sikerült igazán jól. A világos oldalfalon jobban fedett a festék, mint a szürke tetőn. Másik szürkét érintő probléma a vezérlőkocsi és a vagonok alváz-szürkéjének eltérése. A harmadik, hogy a kocsikon a fehér csík sem fed teljesen és rózsaszínes árnyalatú lett. Szerencsére ezek a "hibák" csak nagyon tüzetes vizsgálódás után derülnek ki. Azt, hogy a szett doboza hatalmas, már nem említem negatívumként, ehhez hozzá kell szokni, hogy a 20cm-nél hosszabb kocsik csak a legnagyobb skatulyába férnek bele. Ja igen, volt még egy rosszalló megjegyzés: "rövid, kellene még 1-2 kocsi hozzá".
A pozitív véleményeket nagyjából a "degyönyörű", a "nagyon klassz" és a "wow" írják le. Mert tényleg nagyon szépre sikeredett (a fenti hibák ellenére) a szett. Már megszokhattuk a modern UIC személykocsik terén, hogy részletes kidolgozottságúak (a beltér is), gazdagon és szépen feliratozottak. Nekem külön tetszik a modern, elektronikus kijelzőt imitáló iránytábla a kocsik oldalán. Na és ezek a részletes forgóvázak? Szinte elválaszthatók egymástól az építőelemek, a rugók és a lengéscsillapítók...
A vezérlő kocsi ismerős lehet a 13563-as cikkszámú kocsiról, de nem azonos azzal, továbbfejlesztett változat. Ez a forma ebben a szettben debütált, az ősszel várható 13564-es IC festésű kiadás kapja meg ezt a formát legközelebb.
A szett ára igazodik a kocsik és a vezérlő egyedi árához, csak mivel egyszerre kell kiadni érte, nagyobbat üt a 40-41 ezer forint a családi gyűjtői költségvetésben.