A tavalyi év folyamán vette át a Busch a P.Lorenz nevével fémjelzett, főképp TT-s vasútmodelleket és kiegészítőket gyártó céget. Az átvétel fő oka a Lorenz által a Busch bányavasútjához gyártott vágányanyag biztosítása volt, a Lorenz csődje után. Akkor azt ígérték, továbbviszik a vasútmodelleket is, azóta ennek kézzelfogható eredményei vannak, több teherkocsi került eddig kiadásra, és az idei katalógus továbbiakat is ígér.
A mostani bemutató tárgya a 4 tengelyes, 3 tartályos Slmmp típusú mész szállító kocsi, annak is a DR 3. korszakos, Leuna Werke változata. A modell 4 eltérő feliratozású változatban (természetesen ez igaz a tartályok számozására is) különböző cikkszámokon jelent meg, különkiadásként. Próbáltam az eredetiről képet keresni, az alábbin sikerült felismerni vagonunkat, bár a forgóváza Y25-ös, ez eltér a modell préselt lemez zsámolyától (A. Pierck fotója).
Kezdjük a csomagolással. Le sem tagadhatnánk a Lorenz múltat, a vagon egy vágott-ragasztott nikecell doboz betétben fekszik, ahogy azt az elődtől megszoktuk. A karton doboz persze új, szerencsére ablakos, így kibontás nélkül is látható, mit rejt. A mérete alapján azt gondolom, a jövőben kiadásra kerülő modellek is beférnek majd egy ekkora csomagolásba.
Kezdjük a nézelődést a vagon alján. Szépen és részletesen kidolgozott alvázat látunk, a forgózsámolyok csavarral kerültek rögzítésre.
Jól látszik a rövidkapcsoló-kinematika is, a szabványos kuplungbefogó sajnos továbbra is a Lorenz átértelmezett BTTB eredetű kengyeles kapcsolóját tartja.
Ha felülről nézünk a vagonra, ott is részletes kidolgozást, tűéles tamponozott feliratokat találunk. A tartályok kialakítása nem szimmetrikus, így a két oldalról nézve teljesen eltérőek. A vagon végi fékező állás korlátai műanyagok, de sikerült szép vékonyra megformázni, ahogy az emelőhorgokat és a védőkorlátaikat is.
A modell kialakítása pontos, precíz, a fröccsöntési minőség kiváló. Az élek egyenesek és élesek, a feliratok jól olvashatóak, talán ehhez köze van a gyártó váltásnak is.