A majd egy éve kiadott 2012-es Tillig újdonság katalógusban jelentette be a gyártó, hogy kiadja az E18 villanygépet több ország felségjelzésével. A modell átdolgozás, a Jatt 1995-ös katalógusában hirdette meg, és gyártotta E18 típusjelzéssel, DR Ep. III és DB Ep. III korszaknak megfelelő festéssel. A most megjelent Tillig utód BR218 típusjelzéssel DR Ep. IV festéssel (zöld) került a boltokba a napokban, de pár hónapon belül érkeznek a DB Ep. IV kék festésű BR118 és az ÖBB sötétzöld Ep. III-as 1118.01 változatok.
A mozdony eredetijét a DRG megbízásából készítette el az AEG 1935-ben. A tervek szerint egy 150km/órás sebességre képes gyorsvonati villamos mozdonyra volt szüksége a DRG-nek, Eredetileg 100 darabos szériában gondolkodtak, de a második világháború közbeszólt. Az utolsó példány 1940-ben E18 053 pályaszámmal áll szolgálatba Stuttgartban.
A mozdony bár átdolgozás, szinte semmiben nem azonos a korábbi Jatt modellel. Új hajtás, új kerekek, új elektronika, új kaszni, új tetőkert jellemzik. Napjainknak megfelelően kurz kuplung és PluX12 digitális előkészítés került a gépbe, irányváltó világítás és zárfény teszi fel az i-re a pontot.
A kidolgozásra ezúttal sem lehet panasz, a legapróbb alkatrész is hibátlanul fröccsöntött, a legapróbb felirat és piktogram is tökéletes. A gép mellett található alkatrész zacskó, a szokásos fékcső és vonóhorog mellett, csak a géptér ajtók mellé kerülő kapaszkodókat tartalmazza, minden egyéb a gyárban felkerül a modellre.