Friss megjelenésről tudunk beszámolni. Elég régóta várják a kultikus mozdonyt annak szerelmesei, végre itt van a DB V200-as (BR220) dízelgépe! A modell új konstrukció, a mai elvárásoknak megfelelő technikai színvonalat képvisel, méltó utódjának tűnik (ezt majd az idő eldönti :)) a több mint 40 éves ős V200-nak.
Elsőre mit látunk? Szép festés, jó arányok, részletes feliratozás. A géptér "berendezett", sokkal szebb a nyomtatott papír, mint a régi gépekben. Hiába na, fejlődik a nyomdászat is. A vezérállás sajnos nincs kidolgozva még félig sem. A világos, majdnem fehér színe sem segít elrejteni ezt az apró hiányosságot a tökéletesen átlátszó szélvédőn keresztül. A tetőventilátoroknál ismét a régi trükkhöz folyamodtak, a rácsozott áttetsző műanyag lapkához. A sok lyukacska az orron a mellékelt zacskóban található kapaszkodókat várja, vállalkozó kedvűek ismét ragasztgathatnak.
A belső is teljesen új konstrukció. Új a mozdony súlyát és merevségét adó cink öntvény, amibe a motort ültették. A két lendkerékkel és a 4 hajtott tengellyel (2 keréken átellenesen a két forgóvázon tapadógyűrű) egy erős mozdonyt sikerült alkotni. A dekóder csatlakozás már Plux12, ami további flikk-flakkokat enged a digitális vezérlésben, ezért külön kapcsolható pl. a két vezérállás világítása. A modell bejáratása a szokásos, mindkét irányba közép sebességen 15 percet fusson, 100 üzemóránként pedig elvár egy kenést a mechanika.
Mi hiányzik a gépről? Hát a kurz kuplung kinematika. Nem értem a dolgot. Mind a katalógusban, mind a modellhez mellékelt leíráson ott van a kis piktogram, az összehúzott ütközőkről. Ehhez képest nem találni a modellen a kinematikát. A kuplung szabványos, így cserélgetheti mindenki a kedvencére, de a felfogatása fix a forgóvázra. Ettől eltekintve a gép hozza a megszokott magas Tillig minőséget, aki DB négyes korszakot gyűjt, annak kötelező modell.