Tavaly áprilisban már írtam a Heris TT-s "kalandjáról", sőt a nemrégiben megjelent tartálykocsi szettekről is tettem említést. A mostani cikk apropója, hogy végre kézbe is fogtuk a tartályokat, sőt fényképező elé is tudtuk állítani őket.
A megjelent DR EP.IV-es és DB-GATX Ep.VI-os szettek egyazon kocsi típust, Zas kocsikat tartalmaznak, 3-3 darabot. A DR szettben kevésbé, a GATX szettben több eltérés mutatkozik a kocsik között. Ezt nem részletezem, a képek magukért beszélnek. Német fórumokon, különösen a TT-Boardon már elemezték a modelleket, elég sok kifogást emeltek, így kissé elszomorodva vártam az érkezésüket. Milyen kifogásokat olvastam? Ferde ütközőkről, sorjás műanyag alkatrészekről, pontatlanul illesztett tartály-testről szóltak az észrevételek. Kicsit a kisszériás gyártók modelljeire jellemzőek ezek a tulajdonságok - de ez csak emeli a modellek értékét, szerintem. Szerencsére a kézbe vett modellek bőven megütik a szintet, élőben sokkal szebbek, mint a korábban látott fotókon. Szépen kidolgozott alváz-csövezés, részletes feliratozás, kifestett alkatrészek - határozottan jól néz ki.
A korábban kiadásra került szett megjelenése óta eltelt 8 hónapban javult kissé a gyártó csomagolás technikája, a korábban említett 3 darabos szivacs doboz bélés 2 darabosra csökkent, így határozottan könnyebb a szett kartondobozba csúsztatása és nagymértékben lecsökkent a modell szivacsból történő kicsúszásának veszélye. Határozott plusz pont jár ezért.
Tillig és Heris tartályok - jól mutatnak egymás mögött
Lorenz és Heris tartályok - így is pofás a szerelvény