Végre megjelent a Tillig BR84-es gőzöse, DR EP III festésben. Elég régóta szerepelt már a katalógusokban e formaújdonság, de csak az utóbbi 2-3 hónapban pörögtek fel az események a modell körül - legalábbis a külső szemlélő így láthatta. Most végre itt van és igencsak szépre sikeredett!
Tillig 02190 - BR84 DR, EP III.
Kezdjük a csomagolással. Szép, masszív, a gép szivacs ágyban fekszik - eddig öröm. De sajnos ez a doboz ismét más méretű, mint az eddigiek. Az új (és nagyobb) "rácsúsztatós papíros" doboznál is nagyobb, egyik oldala sem passzol. A dobozos gyűjtőknek újabb pakolási probléma.
Puha-pihe ágyikó
A gépet csak futtatópadon próbáltuk, itt remekelt. Kis feszültségnél indul, ekkor már a LED-es lámpák is világítanak. A kidolgozottság pedig fantasztikus. A gyártó több modellnél is hangsúlyozta már, hogy a kazán mellett futó csövek külön alkatrészek, nem csak domborítások a falon. Ezúttal is így van ez. A vezérállás ugyan nem kidolgozott, viszont az ablak magasságában átlátható, nem foglalja el a motor a teljes sátrat. A finom kis elemekből álló csatló teszi a dolgát, szépen járnak az elemei. Az 5 pár csatolt kerék egy forgóvázon van (ezen csodálkoztam, azt gondoltam megtörik valahol, mivel ezek között vannak a hajtott kerekek is), de a tengelyek jobbra-balra tudnak csúszkálni a felfogatásukban, ezt megengedi nekik a rugalmas csatló szerkezet is.
A mozdony súlya átlagosnak mondható, a víztartály fémből van, így mindkét oldalon van nehezék. A kurz kinematikát érdekesen oldották meg, ugyanis a futó kerekek teljes egészében a részei. Azaz nem csak a kuplung járja be az Y utat, hanem a futókerék is.
Egy dolog "hibádzik" csak a modellen. Az utóbbi időben el voltunk kényeztetve a tamponált feliratok számát tekintve. Nos itt most nem sok ilyet találunk, ahol van, ott viszont a szokásos magas minőségben készültek. A legérdekesebb pont talán a külső hengereken (merthogy 3 hengeres mozdony, azaz a kazán alatt középen is van egy) található gyári tábla - egy jó nagyítóval ez is olvasható, legalábbis részben.
A mai modellek árát nézve ez esetben elfogadható a 200EUR-t alulról súroló vételár, a pénzünkért egy korszerű, jól kidolgozott mozdonyt kap(hat)unk.