Megérkezett a PIKO 4. TT-s mozdonya (ICE 3-at nem sorolom ide). Ez most egy dízelgép, a Mak 1206-os. Az első fecske az EH (Eisenbahn und Hafen GmbH) sárga - piros színeit viseli. A mozdony jó választásnak tűnik, mert ha valaki beírja egy netes képkeresőbe a típusát, szinte megszámlálhatatlan festési variációt láthat (egy lehetséges találati lista itt van). Csak ki kell várni a nekünk tetszőt, biztosan megjelenik előbb-utóbb. Nem is kell sokat görgetni, hogy megtaláljuk modellünk eredetijét, az 545-ös számú nagy vasat, aminek képe a bahnbilder.de oldalon virít.
Nade írjak pár szót a modellről is. Szép és jó, ha röviden el akarom intézni. Bár a katalógusok Expert kiadásként aposztrofálják, a dobozán bizony a Hobby szócska virít. De ne keseredjünk el, ettől külsőre még magasabb lécet képes átugrani, mint egy Hercules, vagy Taurus. Súlyra könnyebb, mint egy Hercules, tehát a kiállításokon nem fog egymagában hatalmas vonatokat rángatni, de a 4 hajtott tengely és a 2 tapadógyűrűs kerék elég erőt ad neki. A világítása irányváltó, zárfénnyel. Végre nem izzós, hanem LED-es fényei vannak. A külsejére nem lehet panasz, pontos illesztések és tamponozások jellemzik, a körbe futó korlátok fémből vannak, gondolom lézer-vágottak. A ventilátorok rácsa ugyan nem áttört, de a rács mélységével és a lyukak nagyságával ügyesen kialakították a lapátok formáját, így az összkép pozitív. A forgóvázak továbbra is anyagukban színezettek. A vezérállás berendezett, mondjuk a vezér lábának nincs helye, de egy lábaitól megfosztott pilótát beültethet aki akar, mert ezúttal az hiányzik (a Herculesek és az ICE3 kaptak vezért).
Összességében nem csak egy újabb mozdonyt adott ki a PIKO méreTTünkben, hanem egy kicsit fejlettebb mozdonyt is kapunk, így a Taurusokhoz képesti 25-30% áremelkedés szerintem belefér. Már nagyon várom az MBS által felkarolt Wiebe kiadást, de a jövőben egy gyári MRCE fekete is megjelenhetne, az tetszene nagyon :) Vagy egy szép piros :)