vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

A 30 perces "dioráma"

2011.06.29. 20:31 HOttó

Dioráma idézőjelben, ugyanis nem igazi diorámáról van szó. A Hack-Brücken által gyártott hidak fotózásához dobtam össze két hídpillért, sziklás hegyoldalba ágyazva. Az egész tényleg fél órába telt, fényképezéssel együtt.

Első lépésben a ház hőszigeteléséből visszamaradt hulladékokból kerestem két pofásabb darabot. Arra gondoltam a közepükön lesz a híd tartó pillére, a két oldalon pedig sziklás hegyoldal lesz. Lemértem a kész híd (a BT28-as volt az első alany) végeit, amikre támaszkodik a rácsszerkezet. Feljelöltem a pillér helyét, majd sniccerrel bevágtam, körülötte pedig lefaragtam a hegyoldalt. Még egy hevenyészett vasúti töltés is elfért a hegytetőn.

Ezután következett a pillérek betonozása, és a hegyoldal sziklásítása. Mivel nem volt szempont a teljes élethűség kialakítása, csak a híd megtartása, ezért bekevertem egy kis csemperagasztót ezzel borítottam be a hungarocell darabokat. A hídpillér oszlopát spaklival elsimítottam, míg a hegyoldalt csak pacsmagoltam. Ez két eltérő textúrájú felületet eredményezett, az oszlop jobban hasonlít egy betonozott felületre, míg a hegyoldal a természet erői által koptatott hatású lett.

Ezután a pálya helyét szürkére akartam festeni, de nem találtam megfelelő festéket, így a rendelkezésre állók közül a barnát választottam. A vasúti töltés oldala kapott egy kis zúzalékot, az ismert módszerrel, vízzel higított faragasztót csepegtettem az oldalba, majd rászórtam a zúzalékot. Ezzel a "dioráma" el is készült.

A két különálló darab lehetőséget ad, hogy eltérő hosszúságú hidakat fotózzunk rajtuk.

A Hack-Brücken BT28-as rácsos hídja egy gépmenetben áthaladó Szergejjel

Szólj hozzá!

Címkék: barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr943014543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása