Történt pár éve, hogy a vasútmodelljeiről ismert (H0 persze) szlovén Mehano TT-s modelleket tett a katalógusába. Még meg sem jelent egy modell, már jött is a következő ígéret. Voltak itt Blue Tiger-ek, Vossloh G2000-esek, Claas66-ok, iker konténerszállító kocsik. Csupa-csupa mai, korszerű nagydarab vasúti jármű. Aztán egyszer csak megjelent a Blue Tigerből pár kiadás, talán 3 festéssel, meglepő módon itthon olcsóbban, mint a németeknél. Ekkortájt már jött is a hír, hogy a Mehanónak vége, leépít, Kínába telepít. Nos a cég ma is üzemel, de inkább a játékok gyárt(at)ása felé ment el. Idén viszont még egyszer utoljára, amolyan búcsú buli fílinggel még egyszer piacra dobták a Blue Tigerek egy sorozatát, azzal a megjegyzéssel, hogy a többi, korábban ígért gépekből nem lesz semmi. Ennek a fele se tréfa, akik korábban nem jutottak a tigrisekhez azoknak itt a lehetőség.
Mit is kapunk a pénzünkért? Egy 6 tengelyes, minden tengelyén hajtott (4 keréken tapadógyűrű), középmotoros (mint egy jó sportkocsi :)) igazi erőgépet. S hogy ne állítsa meg semmilyen akadály, a motor két végén méretes lendítősúlyok is vannak. Külsőre hozza a mai igényeknek megfelelő színvonalat. Filigrán részletek, apró és többszínű tamponozások körbe-körbe (még a keréktárcsákon is), bárhová nézünk. A kapaszkodók külön felszerelt alkatrészek, a homlokfalakon, az ajtóknál, de a géptéren körbe is. Külön alkatrészek az ablaktörlők, a kürtök és az antennák. Nincs a dobozban a modellező által felrakandó részlet. A világítás olyan, mintha xenon lámpa lenne - hiába, mai, korszerű gép modelljéről beszélünk. Nem véletlen a dobozon található "Prestige" felirat a Mehano logo alatt. Ennyi dicséret mellett a 160EUR körüli ár nem is tűnik soknak...