vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (101) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (74) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (25) hot news (185) igra (34) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (203) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (90) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (642) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Städte Express kocsik összehasonlítása

2011.03.25. 17:32 HOttó

Múlt héten a klubban terheléses tesztnek vetettük alá az Arnold által kiadott Köf II-t, konkrétan 3 személykocsit - közöttük volt a Kühn féle Städte Express Y/B kocsi is - tologattunk vele a dilikörön. Ment szépen a kicsike. Elhangzott egy felvetés, hogy jó lenne együtt látni a BTTB féle régi Y-t ezzel az újjal. Csináltam pár fotót, hát alaposan meglátszik a két konstrukció között eltelt több, mint 30 év. A képeken szereplő BTTB kocsi kapott egy felújítást fém kerekekkel és új fajta Tillig kuplunggal. A kapaszkodói és a kilincsek még gyerekkoromban kapták meg a színüket (alkoholos filc által, ha jól emlékszem).

Az első ami szembeötlik, az a sokkal részletesebb kidolgozás és részletesebb + olvashatóbb feliratozás a mai modellnél. Míg a régi technikával egy színnel készültek a feliratok, ma már megszoktuk hogy több színnel festik a piktogramokat és az igazihoz minél inkább hasonlítva szinte minden felületen van jelzés vagy felirat. Az ajtóknál lévő kapaszkodók felszereltek - ahogy azt Kühnéktől megszoktuk, a BTTB kocsin csak jelzés értékűek - ahogy ezt megszoktuk.

Vastag ablakkeretek, nem olyan szép "víztiszta" üvegek, fröccsöntési pont látszik - ez a régi modell jellemzője az alsó képen.

A homlokoldalak sem nevezhetők egyformának. A feltűnő eltérések a Kühn javára a kivágott lámpák, a részletesebb ajtók, a vékonyabb gumihurkák, a kidolgozott fűtési lengőkábel, no és persze a tető ív sem teljesen egyforma.

A forgóváz kidolgozása is részletesebb és szebb. Az újon egyel több lépcsőfok is van. Persze a vagon alján is rengeteg eltérés van, eltérő helyen és méretben vannak az egyes dobozok, légtartályok.

És ami még fontos, hosszabb az új. A régi 195mm volt, míg ez 204mm hosszú.

Nem emlékszem a 80-as évek közepén, amikor kezdtem a modellvasutazást, mennyit kóstált egy ilyen személykocsi, talán 150-200Ft volt. Itt-ott még kapható ugyan ez a forma, kissé felújítva (fém kerékkel, szebb feliratokkal), mint Tillig gyártmány 5-6000Ft közötti áron. A most megjelent Kühn 8-8500Ft körül van, a közeljövőben kiadásra kerülő új formájú Tillig modell 9000Ft fölött lesz. A korszerűbb kocsi szvsz simán megéri a plusz költséget azoknak akiknek fontos a minél jobb élethűség és a részletes kidolgozás.

2 komment

Címkék: modell

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr282761556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.03.28. 21:05:10

Nagyon sokat hezitálok, hogy mit érdemes megtartanom a régi gyűjteményemből, de egyre inkább úgy látom, hogy kb. semmit... Nagy kár, pedig van bőven kocsim, mozdonyom is.

A részlet, amire gondolsz, egyébként nem az UIC-kábel, hanem a fűtési lengőkábel. Az UIC-kábel a gumihurka két sarkában, az ajtó mellett, belül ered. Itt elég jól látszik: www.benbe.hu/gallery/korvasutic/pic15_noframe_hun.php

HOttó 2011.03.29. 08:57:53

@Benbe: Nahát, mindig tanul az ember! Köszi az infot. Ki is javítom...
A régi gyűjteménnyel én is így vagyok, bár szép emlékek, értékük nem olyan nagy, ezért nálam megmaradnak. :)
süti beállítások módosítása