Megjelent végre a V36 a Tilligtől. Visszakerestem, két évvel ezelőtt, 2009. februárban rendeltük meg. Először azt akartam írni, hogy felújították a V36-ot, de ez nem igaz, annyira eltér a mai modell a BTTB (vagy a Zeuke) elődtől. Megpróbáltuk összehasonlítani őket, készítettünk pár együttállásos fotót.
Három korszak V36-osa - BTTB - Zeuke - Tillig (katt a képre a galériához)
Ránézésre is más az új modell. Alacsonyabb a motortér, a vezérállás is kisebb. Gondolom a korabeli technológia miatt volt a régi gép ilyen "nagy", egyszerűen nem volt kisebb motor. Akkoriban a világítás sem fért bele, most viszont gyönyörű LED-es irányváltó fénye van az újdonságnak. A kapaszkodók is külön váltak a kasznitól, a BTTB-Zeuke modellen egybe volt öntve a házzal, míg most külön alkatrész - szerencsére a gyárban felszerelik őket. Természetesen közelkapcsolós kuplungja is van a modellnek.
Az új Tillig V36 DR EPIII (katt a gépre a galériához)
A mai szokásokhoz mérten műanyagból készül a csatló, ami nem egy rúd, hanem a forgópontokon el is tud fordulni. A mozdony két hátsó tengelye és a forgattyú egy közös "forgózsámolyban" van, ami ha oldalra nem is, de le-fel billen, így nem olyan merev a futómű. Ezzel a megoldással a pályahibákat talán jobban viseli majd a kis gép. A futása szép, halkan dolgozik a motor. Analóg üzemben indulás előtt már fényesen világítanak a lámpák, tolatásnál sajnos kicsit bevilágítják a vezérállást. Egyik kerék sem kapott tapadógyűrűt
A DR változat után hamarosan érkezik a DB-s EPIII, az újdonság lap szerint lesz DR EPIV-es (BR103), DB EPIV-es (BR236) és ÖBB EPIII-as (2065.01) változat is.