vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (101) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (74) hétfői kép (700) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (25) hot news (185) igra (35) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (203) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (90) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (642) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Dioráma építés #6 - fák

2010.06.21. 21:09 HOttó

Hétvégén végre volt időm ismét a diorámára, nekiálltam a fák és bokrok elkészítésének. A lombanyaggal volt egy kis hiányom, ezért szombat délelőtt beszereztem a Noch faleveleiből egy csomaggal (cikkszám: 7142). Minden adott volt a "munkához".

Alapanyagok

Blankolás, majd sodrás és hajtogatás után így néz ki egy "fa".

Befolyattam fa ragasztóval, majd rászórtam a fűrészport. Néhol nem folyt végig a higított ragasztó, ezért az első három darab furcsa lett, az ágakon néhol duzzanat keletkezett. Az ezután készülteknél a ragasztózás előtt egy kis hideg zsíroldós áztatást csináltam, majd öblítést. Ettől szebben terült a ragasztó.

Temperából kikevertem egy kis barnát, majd beecseteltem a törzseket. Mindig csak egy-két fányit kevertem, hogy ne legyen egyforma színű minden növény.

Az ágak végére egy-egy csepp ragasztó került, majd hullott rá a falevél. Elég ritkásak lettek a lombok, emiatt kora tavaszi lesz a dioráma.

Közben életem párja elkészült az ebéd utáni édességgel. A bal oldali meggyes+túrós (meggy a saját fáról), a jobb oldali pálinkában áztatott mazsolás + túrós. Ez utóbbi volt a finomabb :-)

Egy-két bokorra több rétegben került ragasztó és fűrészpor, ezeknek vastag lett az águk. Először azt gondoltam kidobom őket, de aztán látva a ritka lombozatokat, tettem velük egy próbát. Jók lettek, az árok partjára kell a növényzet.

Tervem szerint ő lesz a kidőlt fa keresztben a vízfolyás fölött. A lombozata egyedi, mert nem ragasztottam, hanem a friss festés után azonnal megszórtam levéllel, így a festékbe ragadtak azok bele.

A bal oldali fűzfának indult, szép lelógó ágakkal, csak ez egy korai darab, ahol nem zsíroldóztam, és az ágai nagyon bénák lettek. Ezért meg lett metszve, valami barbár által, de szerencsére tavasz lévén kirügyezett újra...

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr192097705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása