vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (100) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (89) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Dioráma építés #1 - kezdjük hát el!

2010.05.11. 19:34 HOttó

Az alaplap adott. A Styrostone töltés adott. Szerencsére a kettő csaknem egyforma hosszú, így nem kellett sokat vacilálni melyikből vágjak le. A flexi sínből rövidebbet vettem, mint ágyazatból, így egy átmenő vágány és egy csonka lett kialakítva. Hogy a kiegészítők fotózása egyszerűbb legyen a vágányokat pár fokkal elforgatva, az alaplaphoz képest kissé átlósan terveztem elhelyezni. Sajnos az ebben a fázisban készített próbálgatós fotók nem sikerültek :)

Talán látszik a lényeg - 2 vágány, az alap oldalával nem párhuzamosan

Mikor a vágányok helye véglegesedett, levágtam az emelt terepszintet egy másik hulladék OSB-ből, és összecsavaroztam őket. Ezután felrajzoltam a vágányok helyét, méretrevágtam a Styrostonet.

Ez a Styrostone érdekes cucc, elég vegyesek a tapasztalataim. Gyorsabban lehet vele dolgozni, mint ha szórnánk az ágyazatot, viszont drágább annál. Szép kivitelű, és a vele épített pálya is szép, de nagyon óvatosan kell bánni vele, mert a habanyag könnyen törik. Megválasztható, hogy a vasúti töltésünk vízszintes vagy letört szélű legyen. Ez utóbbi esetben a szélén elvékonyított hab letéphető, a kőzúzalék lehajtható. Igen ám, de csak óvatósan, mert ez is hajlamos a törésre! Ha egyszer lehajtottuk valahogy rögzíteni is kell, mert visszaegyenesedik. Én leragasztottam a ferde szélű habhoz majd fejjel lefelé leszorítottam, amíg a ragasztó megszárad. Az a kis fehér csík keresztben az ágyazaton a ragasztás, amire az eltört Styrostone hab miatt volt szükség. Arra is figyelni kell, ha egyszer belenyomtuk a Styostoneba a talpfarácsot, onnan csak nehezen jön ki, legtöbbször úgy, hogy kitörik egy-egy darab a talpfák közötti kőágyból.

Majd következett a többi tereptárgy felrajzolása. Itt már figyelembe próbáltam venni, a rendelkezésre álló, bontott terepasztalról származó terepfüvek méretét. A betükódok jelentése: F = fű, B = beton, H = homok, ? = "itt hogy legyen?".

A betont csemperagasztóból hoztam létre. Hogy a szélekkel ne legyen baj, kizsaluztam, ahogy betonozásnál szokás, majd felhordtam keskeny spaklival az anyagot. Egy kupac jutott a homokosnak szánt részre is, hogy ott legyen majd egy homokbucka. Mielőtt meghúzott a beton, bekarcoltam a dilatációt és levettem a zsalut. Ezután következett egy nap száradás.

Másnap megcsiszoltam a beton felületét, hogy kiálló szemcsék ne rontsák el a képet (egy porszem TT-ben méretes kődarabbal egyenlő), majd lekentem kissé higított faragasztóval a homokos rész helyét és rászórtam a fűrészport. Pár óra száradás után a felesleget lefújtam,  mely homokviharként hagyta el a dioráma területét. Ezután pár nap szünet következett.

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr811981649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása