Hétvégén előkerült a dilikör, bejárattam a vadonat új Kühn Re482 SBB Cargo gépet. A tapasztalataim vegyesek sajnos.
Ami tetszett a gépben az a vonóereje, a futása és a kidolgozottsága. Az 5 tagú RoLa-ból + 4 tengelyes személykocsiból álló szerelvényt játszi könnyedséggel elhúzta. Ez összesen 44 tengelyt jelent, a vagonokat pedig tovább nehezítettem 5db Herpa kamionnal. A gép halkan jár, modellhű sebességgel - legalábbis nem száguld úgy mint egy PIKO Taurus. A kidolgozottsága szinte tökéletes, egy észrevételem van csak, bár ezt még nem tudtam ellenőrizni a nagyvason.
Mind a 4 áramszedője teljesen egyforma. Svájcban szélesebb az áramszedők palettája, ha jól tudom, ezért itt illett volna 2-2 különböző pantográfot használni.
Update: Még jó hogy hozzáértők is benéznek ide és olvasgatnak. RFeri barátom jelezte, hogy a svájci a keskenyebb paletta - hát ezt pont nem találtam el. Egészen pontosan: "A svájci áramszedő a keskenyebb, a két külső. A német áramszedő a szélesebb, a két belső." - hát ezt most megjegyzem. Abban viszont igazam volt, hogy nem egyforma a 4 áramszedő.
Ami pedig egyáltalán nem tetszik benne, az a világítása és a csomagolása. A világítása olyan színű, mint a Tillig Desiroké, abszolute nem egy modern gép fehér fényét adja vissza. Megpróbáltam lefotózni, de világosban nem igazán sikerült. A Roco M62 fénye ezerszer szebb színű - bár az meg kicsit erős :) .
A fények - a zárfény szép, a front nem annyira
A csomagolással nagyon elégedetlen vagyok! Ez a vákumformázott műanyag, amibe belefekszik a gép a BR185-höz készült, amin csak 2 áramszedő van. Az Re482-es 4 áramszedője miatt ki kellett vágni a műanyagból két pöcköt, ezzel azt hitték meg is oldották a doboz problémát. Pedig nem. Egy harmadik pöcköt is ki kell vágni, mert elnyomja a tetőkertben a hosszában végigfutó vezetéket. Ez elég kényes kis alkatrész erre jobban oda kellett volna figyeljenek.
A pantográfok és a hullámos (elnyomott) vezeték
Összességében azért nagyon szép kis mozdony, továbbra is nagyon tetszik, de látszik Kühnék sem tévedhetetlenek...