vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (52) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (12) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (694) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (22) hot news (185) igra (32) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (201) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (640) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (210) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Teszteltem a Kühn Re482-t

2010.02.08. 13:00 HOttó

Hétvégén előkerült a dilikör, bejárattam a vadonat új Kühn Re482 SBB Cargo gépet. A tapasztalataim vegyesek sajnos.

Ami tetszett a gépben az a vonóereje, a futása és a kidolgozottsága. Az 5 tagú RoLa-ból + 4 tengelyes személykocsiból álló szerelvényt játszi könnyedséggel elhúzta. Ez összesen 44 tengelyt jelent, a vagonokat pedig tovább nehezítettem 5db Herpa kamionnal. A gép halkan jár, modellhű sebességgel - legalábbis nem száguld úgy mint egy PIKO Taurus. A kidolgozottsága szinte tökéletes, egy észrevételem van csak, bár ezt még nem tudtam ellenőrizni a nagyvason.

Mind a 4 áramszedője teljesen egyforma. Svájcban szélesebb az áramszedők palettája, ha jól tudom, ezért itt illett volna 2-2 különböző pantográfot használni.

Update: Még jó hogy hozzáértők is benéznek ide és olvasgatnak. RFeri barátom jelezte, hogy a svájci a keskenyebb paletta - hát ezt pont nem találtam el. Egészen pontosan: "A svájci áramszedő a keskenyebb, a két külső. A német áramszedő a szélesebb, a két belső." - hát ezt most megjegyzem. Abban viszont igazam volt, hogy nem egyforma a 4 áramszedő.

Ami pedig egyáltalán nem tetszik benne, az a világítása és a csomagolása. A világítása olyan színű, mint a Tillig Desiroké, abszolute nem egy modern gép fehér fényét adja vissza. Megpróbáltam lefotózni, de világosban nem igazán sikerült. A Roco M62 fénye ezerszer szebb színű - bár az meg kicsit erős :) .

A fények - a zárfény szép, a front nem annyira

A csomagolással nagyon elégedetlen vagyok! Ez a vákumformázott műanyag, amibe belefekszik a gép a BR185-höz készült, amin csak 2 áramszedő van. Az Re482-es 4 áramszedője miatt ki kellett vágni a műanyagból két pöcköt, ezzel azt hitték meg is oldották a doboz problémát. Pedig nem. Egy harmadik pöcköt is ki kell vágni, mert elnyomja a tetőkertben a hosszában végigfutó vezetéket. Ez elég kényes kis alkatrész erre jobban oda kellett volna figyeljenek.

A pantográfok és a hullámos (elnyomott) vezeték

Összességében azért nagyon szép kis mozdony, továbbra is nagyon tetszik, de látszik Kühnék sem tévedhetetlenek...

2 komment

Címkék: vélemény modell

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr531739018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptr_tt 2010.02.13. 09:32:06

Modellben arányait tekintve nagyobb lehet a felsővezeték kígyózása - különösen ívekben - mint a nagyvasúton. Elképzelhető, hogy a gyártó nem akarta megkockáztatni, hogy az emelőrugú kilökje a keskenyebb svájci palettát a munkavezeték alól a szedő, valamint a felsővezeték-rendszer sérülését idézve elő.

A Kühn Herculesnek is sárgás homlokjele van sajnos. Szerencsére vannak egy páran TT-s társadalmunkban, akik a világítás LED-jeit pár perc alatt szakszerűen ki tudják cserélni fehérre. Természetesen csak a garancia lejártát követően! :-)

Ettől eltekintve gyönyörű lett a svájci Traxx, bármely gyűjtemény féltve őrzött kincse lehet!

saetta26 2010.10.28. 23:09:14

En mintha ugy olvastam vhol talan egy interjuban Thorsten (?) Kuhn-nel, hogy azert nem (sem) rakott ra masfele pantografot, mert attol meg dragabb lett volna a mozdony.... Hm....
(Na ez aztan a megbizhato hatterinfo... :-) )
süti beállítások módosítása