Pár hete megjelent a Roco idei TT-s meglepetése, a V200 dízelmozdony hazai változata az M62 100 pályaszámú modell. A konstrukció megegyezik a korábban taglalt DR-es változattal (régebbi cikkek itt, itt és itt). Ahogyan a DR gép így a mi Szergejünk is összehasonlítható a Tillig féle unokatestvérrel, következzék hát egy rövidke tetszik-nem tetszik leirat a gépekről.
Szemtől szemben a "Luganszki erőművészek" (balra a Roco, jobbra a Tillig)
Először is a homlokfal. A Roco gép a nyertes nálam. Keskenyebb ablak-osztások, nem olyan mélyen ülő szélvédők, csillogó króm díszléc és lényegében Szergejesebb pofatúra.
Oldalról szembetűnik a részletesebb főkeret és forgóváz kidologzás a Roco gépen, sőt arra is ügyeltek hogy a géptérből ne csak egy öntvény látszódjon az ablakokon át. A fékhengerek ugyan el vannak vágva, hogy el tudjon fordulni a forgóváz, mivel itt nincs akkora rés a főkeret és a zsámolyok között. Ezt a fordulót is a Roco nyerte.
A tető felől közelítve is szebb a Roco gép. Határozottabbak az élek és az egyes szerelvények, áttört a hűtőrács. Azt, hogy melyik hasonlít jobban az igazira, majd kommentezze meg valaki. :)
A Tillig mellett szól, hogy a pályakotró nincs áttörve a kuplung foglalattal. Igaz, így nem szabványos a kuplungbefogó, de nekem jobban tetszik. Másik pozitívum, hogy a díszcsikozás fehérje talán élethűbb, mint a Roco sárgája - bár láttam már fotót eredeti gépről vajszínű csíkkal.
Képgaléria nyílik a Roco M62-ről, a képre kattintva
Vonóerőben biztosan a Roco a nyertes - bár nem mértem meg de nagyjából egy súlyban vannak a versenyzők -, mivel 6 tengelyen hajtott a Tillig 4-ével szemben.
Összességében számomra a Roco gépe jobban visszaadja az eredeti mozdonyt, de mindenképp elfér a két gép egymás mellett is a modell pályákon.