2008-ban ráncfelvarráson esett át a Tillig BR01-es gőzöse. Az alábbiakban megpróbálom összeszedni, hogy a külső szemlélő milyen eltéréseket találhat a két gép között. A fotókon egy korábbi kiadású DRG-s, fotolack BR01-es és egy mai DB EP III. korszakos gőzös szerepel. E miatt természetesen több eltérés jelentkezik a gépek között, mintha két azonos témájú modell lenne az összehasonlítás tárgya, így ezeket a különbségeket nem említem.
Tesztalanyok - az új Tillig 02131 BR01 DB EPIII és a régebbi 02126 BR01 DRG EPII
Ahogy kivesszük a dobozból a gépeket az első különbség azonnal észrevehető. A korábbi kiadásban a szerkocsi és a mozdony kettéválaszthatóak voltak, az újban a kapcsolat fixen rögzített. Talán ez okozza a két mozdony hosszának 1mm-es eltérését?
A ráncfelvarrás előtt szétszedhető volt a mozdony és a szerkocsi
A következő jelentős változás a csatlórudak anyagában és megjelenésében látható. Régebben fémből, kissé vastagabb, manapság műanyagból és vékonyabb alkatrészekkel szereli a mozdonyt a gyártó. Ki-ki döntse el maga melyik a jobb, nekem a fém jobban tetszik/tetszett.
Balra az új műanyag, jobbra a régebbi fém csatlók
Az új mozdony megkapta a manapság szükséges digitális előkészítést (6 pólusú NEM651-es csatlakozó a szerkocsiban) és kurz kinematika biztosítja az élethűbb kapcsolatot a szerkocsi és a szerelvény között. A korábbi kiadásban a mozdony elejére nem lehetett kuplungot rakni, most elhelyeztek egy szabványos befogót. Sajnos ez utóbbi nem kurz, itt nincs kinematika, a futókerekekkel együt fordul a kuplung.
Jobbra a kurz kinematika - naugye hogy belefér :)
Jól látható a futókerék zsámolyán a kuplungbefogó az új kiadásnál