vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (13) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (697) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

BR01 rácfelvarrás előtt és után

2009.09.22. 17:36 HOttó

2008-ban ráncfelvarráson esett át a Tillig BR01-es gőzöse. Az alábbiakban megpróbálom összeszedni, hogy a külső szemlélő milyen eltéréseket találhat a két gép között. A fotókon egy korábbi kiadású DRG-s, fotolack BR01-es és egy mai DB EP III. korszakos gőzös szerepel. E miatt természetesen több eltérés jelentkezik a gépek között, mintha két azonos témájú modell lenne az összehasonlítás tárgya, így ezeket a különbségeket nem említem.

Tesztalanyok - az új Tillig 02131 BR01 DB EPIII és a régebbi 02126 BR01 DRG EPII

Ahogy kivesszük a dobozból a gépeket az első különbség azonnal észrevehető. A korábbi kiadásban a szerkocsi és a mozdony kettéválaszthatóak voltak, az újban a kapcsolat fixen rögzített. Talán ez okozza a két mozdony hosszának 1mm-es eltérését?

A ráncfelvarrás előtt szétszedhető volt a mozdony és a szerkocsi

A következő jelentős változás a csatlórudak anyagában és megjelenésében látható. Régebben fémből, kissé vastagabb, manapság műanyagból és vékonyabb alkatrészekkel szereli a mozdonyt a gyártó. Ki-ki döntse el maga melyik a jobb, nekem a fém jobban tetszik/tetszett.

Balra az új műanyag, jobbra a régebbi fém csatlók

Az új mozdony megkapta a manapság szükséges digitális előkészítést (6 pólusú NEM651-es csatlakozó a szerkocsiban) és kurz kinematika biztosítja az élethűbb kapcsolatot a szerkocsi és a szerelvény között. A korábbi kiadásban a mozdony elejére nem lehetett kuplungot rakni, most elhelyeztek egy szabványos befogót. Sajnos ez utóbbi nem kurz, itt nincs kinematika, a futókerekekkel együt fordul a kuplung.

 Jobbra a kurz kinematika - naugye hogy belefér :)

Jól látható a futókerék zsámolyán a kuplungbefogó az új kiadásnál

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr971399061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása