Idei új ötlet a Tilligtől, hogy koszolt vagont ad ki, ráadásul az egyszeri megjelenésű modellek között. A gondolatot tett követte, a sokaság, akik megrendelték április 30-ig, a napokban vehették kezükbe a modellt.
A vagon nem újdonság, már a szoci BTTB is gyártotta, azóta csak egy felújításon esett át a Gbs kocsi. Rengeteg variációban jelent már meg, ez a mostani egy EPIV-es DR-es változat - jól összekoszolva. Talán kicsit túlzásba is vitték a koszt. A feliratok alig látszódnak a ráködölt fakó barna festéktől, a foltok nem feltétlen úgy helyezkednek el, ahogy azt várjuk. Ránézve nem egy negyedik korszakos teherkocsi, inkább egy álcázott, 'terepmintás' háborús kocsi jut eszünkbe.
Tillig 95270 DR EP IV-es koszolt Gbs kocsi - szép, kár lenne tagadni (klikk a galériához)
A koszolás minősége egyébként elég jó, kellően matt a felület, semmi csillogás. Az viszont látszik, hogy sorozatban készült, mégha egyenként, kézzel koszolták is. A vagon teljesen szerelt állapotában került a szórópisztoly elé, ezért a kerék, a kuplung és a kinematika is kapott a festékből. A keréknek viszont csak az a része patinált, amit nem takart a csapágyazás és a laprugók, a többi része szép fényes. A kocsik mellett szól, hogy valóban nem egyformák, ahogy a gyár ígérte, kicsit mindegyik eltér a másiktól, ezzel egyediségük vitathatatlan.
Eltekintve a fenti szőrszálhasogatástól, összességében egy nagyon szép modellt tudhat magának aki időben megrendelte, vagy rövid időn belül lecsap a kereskedők túlrendeléseire. Egy terepasztal elhagyatott csonka vágányán, vagy roncstemetőben abszolute élethű megjelenésű vagon(oka)t állíthatunk ki a modell(ek)ből.