Elolvastam a német fórumon a BR 151-ről szóló topikot. A következőket hámoztam ki:
Minden kritikára az a válasz, hogy mit várnak egy 57,- eurós mozdonytól. A Beckmann-féle 151-es 218,- euróba kerül.
(1) Főleg az áramszedőt, de a tetőkertet is egybehangzóan szidják. Új áramszedőket ajánlanak egymásnak. Ráadásul a zöld változat nem futott ezzel a fajta áramszedővel. A tetőkert egy vicc.
(2) Állítólag Kühn bácsi fontolgatja a BR 151 gyártását - nem játék-kivitelben.
(3) A frontlámpák túl nagyok. (1. kép). Valaki tréfásan megjegyzi, hogy neki úgy tűnik, inkább az eredeti lámpái túl kicsik. Erre válaszolják, hogy a lengyel mozdonyok lámpái még nagyobbak.
1. kép - A lámpák (a nagyvassúti gépkép a photobahn.de oldalról származik)
(4) A lámpákat rendes méretben megcsinálva nem lett volna drágább - ezt a lámpadolgot ezért súlyos hibának tartják. Mások szerint sok modellező nem is látta az eredetit, és sokan csak egyszerűen játszani szeretnének vele. A melegfehér ledes lámpákat dicsérik. A piros ledeket 5 perc alatt beépítették, megvan a helyük! (2. kép)
2. kép - Zárfényesítés
(5) Rosszak a mozdony arányai. Lehet optikailag rendben lévő játékmozdonyt is gyártani, ez nem az. A profi modell nem azért profi, mert jobban hasonlít az eredetire, hanem azért, mert részletesebb, filigránabb. Az eredeti mozdony arányainak rossz visszaadásával nem spóroltak meg pénzt. Ha a mozdony arányai jók lennének, akkor lehetne szuperelni.
(6) Futás: túl gyors, analógban kis feszültségnél rángat, digitálisban használhatatlan, abszolút rángatós futás. Visszavitte, a boltban további 5 mozdonyt próbáltak ki, mind rángatott. Más azt írja, neki digitálisban nagyon szép lassúmenete van: http://cyberrailer.de/Videos/151-2.MOV
Mások (ketten is) megint azt írják, nekik is rángat. Fél órás bejáratás után is. Nyikorog. Sokan írják, hogy visszavitték a rángatás miatt a boltba, mert bejáratás után sem javul a helyzet. (HOttó - nekem idáig 2db ilyen gép futott a próbaplyámon, analóg üzemben, nem vettem észre futási hibákat náluk.)
(7) Valaki már át is építette (3. kép). Új Sommerfeldt áramszedők és szigetelők, a tető újralakkozva.
3. kép - "Tuningfaktor"
A Piko mozdonynak "magas a tuningfaktora" - így mondják a németek, hogy nagy munkával talán szebbé tehető, de olyan sose lesz, mintha a Kühn csinálná 120,- euróért.