Tegnap óta kicsit tovább elemeztük az újdonságokat. Felfigyeltünk egy-két dologra.
A katalógus elején egy 051-es sorozatú gőzmozdony van, de belül ezt nem találtam meg. Az impresszum szerint egy BR50-es van a címlapon. Valaki kommentelje már meg nekem mi ez a kavarc!
A Mehano úgy látszik tényleg bedobta a törölközőt, vagy bizonytalanná vált a menetszabályozójuk szállítása, ezért kooperálhattak a PIKO-val. A kezdőkészletben a menetszabályozó mellett a Dispolok Herkules is PIKO származék. Remek dolog, hogy a készletben lévő PanGas feliratú ponyvás kocsi külön, más pályaszámmal is megvehető. Végre lehet majd igazi tehervonatokat összeállítani, egy-egy típusú kocsiból nem lesz mindengyik példány azonos pályaszámú.
Érdekes dologra figyeltünk fel a 15. oldaltól. Innentől egyszeri kiadású modelleket találunk, ez eddig nem volt szokás a Tillignél. Vagy igen, csak nem jól emlékszem? Minden esetre akinek fáj a foga valamire, az április 30-ig rendelheti meg őket. Kiváncsi leszek, hogy a Strabag cég SANTA FE festésű Nohabjának majdani modellje mennyire fog hasonlítani a képen láthatóra, gondolok itt pl. az eltérő pályakotróra és tetőkialakításra. A Hupac zsebeskocsi nagyon klassz a Hangartner cserefelépítményekkel. A PIKO árul hozzá illő Taurust, és Hupac zsebeskocsi már volt korábban is a Tillignél. Szép szerelvény hozható ezekből össze. A koszolt Gbs kocsinál azt írják, hogy minden darabot kézzel koszolnak, tehát nem készülhet belőle két tökéletesen egyforma, egyedi darab lesz mind. Végre vannak aprócska nyalánkságok is, nem csak a szokásos festési variációk! Aprópopó, van két új festésű Szergej is. :) A DR változat a MÁV M62 260-nál megismert lekanyarodó kapaszkodóval az orrán díszeleg.
A modellek irányárai is megjelentek a katalógusban. Ez sem volt eddig szokás, érdekes, hogy pont most vezeti ezt be a gyár, amikor a nagy modellgyárak (pl. Maerklin, Trix) az idei katalógusukban szoktak le erről a jó szokásról. Mondjuk a BR50-esek 225euros ára kissé szíven ütött, innen már nincs messze a MMS MÁV 520-asának az ára.
Annak is megvan az oka, hogy miért futtatták ki a V36-os dízeleket. Itt az új változat! Lendkerékkel, irányváltó világítással és zárfénnyel, digitális előkészítéssel, kurz kuplunggal. Naja, az ára is szép, nem csak a tulajdonságai.
Az Aral tartálykocsi alatt, a 13. oldalon, találunk egy tippet, hogy a Herpa 065610 katalógus számú kamionjával lehet passzintani. A Herpa honlapján viszont nincs jelenleg ilyen termék. Elszólta magát a Tillig, és várhatunk egy újabb kamion változatot? Remek! :)