Megjelent a MÁV 520-as gőzös a Modellbahn Manufaktur Sebnitztől. A riasztó 300 eurós ára ellenére szép számban jutott a kis számban megjelent (20 vagy 25 darab készült mindössze) mozdonyból hazánkba is.
Gondoltam összehasonlítom a MÁV variációt a nagy tesó (vagy inkább apu) Tillig BR52-esével, az ÖBB kivitellel, hogy lássam miben is térnek el egymástól. Hát, sok mindenben.
Az első, ami rögtön szemet szúr, hogy a magyar gép doboza rövidebb. Nem volt hosszabb karton az MMS-ben? Alapvetően ez nem lenne baj, ha a hosszú hungarocelt úgy vágták volna rövidebbre, hogy az kényelmesen beférjen a rövidebb kartonba és ha megoldották volna, hogy a felszerelhető kiegészítőknek is jusson hely. De nem így tették, így a doboz nehezen csukódik a kiegészítőket pedig nekifeszíti a karton a mozony oldalának, így sérülésveszélyt okoz a filigrán alkatrészeknek. Eddig nagy fekete pont az MMS-nek.
A következő negatívum, de ez a Tillig BR52-re is igaz, az a rengeteg felszerelhető apróság. Van olyan ember aki ezeket felszereli tényleg? Ezekkel futásképtelenné lehet tenni szépen egy-egy modellt. Pl. a dugattyúvédőktől vagy a fékcsövektől nem tud fordulni az első futókerék stb.
A modellt kézbevéve viszont nagyon kell vigyázni, mert leesik az ember álla. Gyönyörű! Nem értek sajnos hozzá hogy melyik kis kallantyú vagy vezeték vagy kéményféleség pontosan mire szolgál, de azt látom, hogy ezek nagyon ott vannak a helyükön. A füstszekrény oldalán végigfutó vezetékek nem csak oda vannak fröccsöntve, azok kérem igazi vezetékek, nem úgy mint a BR52-nél. A kerékabroncsok oldala és a rudazat fehérre vannak festve, ettől kicsit vaskosabbnak hat az abroncs az 520-ason.
Futtatni még nem volt lehetőségem az 520-ast, de mivel Tillig BR52 az alapja, biztosan szépen araszol majd a pályán ő is.
Csináltam pár fotót a gépekről, így mindenki meg tudja csodálni őket (és így nem kell többet dumálni, mindenki láthatja a különbségeket :) ). Klatty ide a galériához.