Tegnap végre megérkezett az orosz nagyvas, a TEP10-es dízelmozdony. Igazából csak a kíváncsiság hajtott bennünket, vajon más(oka)t is érdekel-e annyira egy Peresvet mozdony mint minket. Nekünk a vagonjaik nagyon tetszenek.
Kartondoboz csomagolás, benne szivaccsal bélelt hullámkarton forma dobozban fekszik a mozdony. Még egy nejlonba is be van tekerve. A doboz ablakát képező fólia 3-szor olyan vastag, mint amit megszoktunk a többi gyártótól. Csomagolásból ötös.
Mozdony leírás gépelt papíron, oroszul. Köszönjük. Akit érdekel elolvashatja. Klatty ide.
Peresvet 1213 katalógus számú TEP10-251-es mozdonya. Klikk a képre a galériához.
Maga a gép elég impozáns. Igazi nagy benga orosz gép. Látszik, hogy keletre nem csak a nyomtáv, de az űrszelvény is más. A feliratozás nem bőbeszédű, de amit ráírtak az olvasható. A főkeret fém öntvény, ehhez mérten van rendesen súlya. A fröccsöntés szép, a részletek jól kivehetők. A hatból 4 tengely hajtott, egy kerékpáron van tapadógyűrű is. Irányváltó világtása van, naná hogy izzós. Ember legyen a talpán, aki új Tillig kuplunggal akarja használni, nem úgy találták ki, hogy ez csak egy egyszerű cserével megoldható legyen. A motorja a Peresvet katalógus szerint Bühler. Ami nekem megszokhatatlan az orosz (ex szovjet) vasutakban (de akár az amerikaiban is) az a központi ütköző-vonó készülék. Miért nincs ezeken rendes ütköző? :)
Az eredeti gép személy és gyorsvonatokat továbbított a 4. korszakban, max sebessége 140km/óra volt.