Régen nem írtunk semmit a blogba. Ennek megvan az oka, de nem a lustaság. Az utóbbi időben nem volt valami nagy pezsgés a TT világban, ráadásul a munkahelyünk költözött így dupla-tripla dolgunk volt minden nap. Remélem mostmár újra beáll a normális medrébe az életünk és több idő jut a vasuTTmodellezésre.
Mai szösszenetem tárgya a PIKO ICE modelljei (Hoppá! Többesszám!). Egy modellező társ hívta fel rá a figyelmünket (Köszi Lani!), hogy a H0-s változat bizony nem olyan frankó mint a TT-s. Ahogy ő mondta, olyan mintha nagyítóval megnagyobbították volna a modellt, azaz ránézésre ugyan az a kettő, de modellnek a TT-s a jobb. A nagyításban elfelejtették ugyanis a tömeget is arányosan növelni, így futásban gyengébbet produkál a nagy tesó, könnyebben kidől, siklik. További eltolás a kuplungok körül van. Az egyik vég tüskéi nem csusszannak olyan könnyen a másik vég foglalatába. Olyan az egész, mintha 0,5-1mm-el magasabban lennének a tüskék a hüvelyekhez képest. Kis kézimunka megoldja a problémát, de macerát jelent a dolog. A PIKO mentségére legyen mondva, aki vitrinben tárolja vagy asztalon futtatja, az úgyis ritkán akarja szétszedni a szerelvényt. Végsebességre ugyan azt tudja a nagy is mint az öccse, azaz megy mint a mérgezett egér.
Elnézést a képek minőségéért, de most csak erre futotta.
A TT-s ICE3 doboza sokkal szebb ennél.
Nagy tesó a kis tesóval
A fránya kuplungok a nagyon bal oldalt, a frankók jobbra a TT-sen
Erről a képről a Macskafogó jut eszembe, mikor Grabovszky hazatér Pokióból és a felhők közül kibújva várják a repülőjét macskák rakétái...