Régi adósságot rótt le a Modellbahnmanufaktur Sebnitz (Sebnitzi Modellvasút Manufaktúra) cég, amely Michael Tillig vezetése alatt amolyan kisszériás gyártó a "nagy" Tillig árnyékában. Sokáig csak a Tillig által bekebelezett egykori Jatt modelleket kínálta (főleg katalógusszinten, mert kapni nemigen lehetett), de újabban saját formaújdonságokkal is jelentkezik. Ezek egyike az itt bemutatni szándékozott híres Talbot-féle önürítős vagon, a Talbot-Selbstentlader.
A modell eredetijét Németország legrégebbi vasútijármű-gyára, az egykori aacheni Waggonfabrik Talbot gyártotta. Georg Talbot mérnök 1891-ben szabadalmaztatta a később világhírűvé vált önürítős vagon terveit, amellyel lehetővé vált akár teljes szerelvények ömlesztett rakományának (vasérc, kőszén, zúzottkő vagy akár burgonya és cukorrépa) automatikus ürítése a sínek mellé. A gyártás 1894-ben indult, és ez a vagonfajta, valamint továbbfejlesztett változatai képezték mintegy 100 éven át a Talbot vagongyár üzleti alapját.
A gyárat 1995-ben a Bombardier vásárolta meg. Itt gyártják a mai napig a Magyarországon is futó Talent (Talbot leichter Nahverkehrstriebwagen) motorvonatokat.
Magát a modellt a manufaktúra 3 vagonból álló készletben adja ki, II. korszakos DRG és III. korszakos DR ill. DB festési változatban. A készlet mindhárom kocsija más-más pályaszámot visel, a DR-es változatból már a második hármast lehet kapni.
A gyártó a modell megalkotásakor igencsak kitett magáért. A vagonok ugyan piciny méretűek (az ütközők közötti hosszuk 58 mm), de a bonyolult formájuk és az ürítő szerkezetük leképezése nagyon jól sikerült. Kitűnő részletességgel szerepel a legapróbb alkatrész is, a létra, az ürítést irányító karok, a rudazatok, a fékállás. A modell érdekessége, hogy rövid tengelytávja (mindössze 30 mm) miatt az alváza gyakorlatilag egy kettős rövidkuplung-kulissza, amit viszont úgy sikerült a felépítményhez illeszteni, hogy oldalról teljesen rejtett marad, csak alulról látható. Azt talán említenünk sem kell, hogy a gazdagon feliratozott modell tamponnyomása tűéles. A (sajnos) eltávolíthatatlan zúzottkő rakomány viszont elnagyoltsága miatt nem illik a modellhez. Bár egy kis eredeti zúzottkő felragasztásával ez a szépséghiba könnyen orvosolható, és akkor már egy füst alatt érdemes a kézi működtető karokat és rudazatokat is feketére festeni.
A készlet egyáltalán nem mondható olcsónak, de aki kiadja érte a mintegy 80,- € árat, az nem fog csalódni: tökéletes kis ékszereket kap, egyedi vákuum-keményfólia csomagolásban, szépségesen tipografált dobozban. BR80 vagy BR81 mozdonnyal vontatva nincs az a kis terepasztal, ahol ne találná meg a helyét.
Érdekességképpen még megemlítjük, hogy gyakorlatilag ugyanezt a Talbot vagont a Märklin már a ’30-as években piacra dobta (persze 1-es méretben). Azon modellek hibátlan darabjaiért a gyűjtők akár 2000 €-t is kiadnak…