vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (13) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (697) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Régi kuplung - új kuplung

2008.09.16. 11:35 HOttó

Sokan kérdezik tőlem, mi a véleményem az új Tillig kuplungról és érdemes e lecserélni a régi vagonokon a kuplungokat. Ez megint egy olyan kérdés, mint a PIKO vagy Kühn esete. :)

Első kérdésem ilyenkor az, hogy melyik régi? A Zeuke féle 'lándzsás', vagy a BTTB féle 'kengyeles'? Hogy miért e kérdés? Majd kiderül pár sorral lejjebb.

Tillig (Schlitzaufnahme), BTTB és Zeuke kuplung

Tapasztalatom az, hogy üzembiztosabb az új Tillig kuplung. A régi döcögös asztalomon kevésbé akad szét, mint a BTTB kuplung. Fiatal vagyok, '85 tájékán kezdtem modellvasútazni, nekem már nem volt Zeuke kuplungos járművem, így arról nem tudok üzemi tapasztalatot mondani.

A csere mellett és ellen több minden szól, érdemes mérlegelni. Hány modellről van szó? Milyen modellekről (pl. startszettesek) van szó? Egy új kuplung a régi sliccelt befogó szárú vagonokhoz kb.200Ft, azaz egy vagonhoz 400Ft. Egy használtan 500 - 800Ft-ot érő vagonnal összemérhető ez az ár, ebben az esetben én nem cserélnék. Nagy a gyűjtemény? 100 kocsinál (ez nem is sok) ez 40 db ezres, ebben az esetben sem cserélnék. Az ideális szerintem ha megtaláljuk a középutat. 20-30 vagon esetében még megéri a csere e fölött már nem igen. Én vagy fix szerelvényeket használok, vagy betétkocsikat, egyik végükön BTTB a másikon Tillig kuplunggal. Egy ilyen kompromisszum belefér számomra.

A Zeuke időkben voltak olyan kocsik, amiken nem is lehet kuplungot cserélni, mert vagy fixen része a forgózsámolynak (Y kocsik), vagy fixen össze vannak drótozva egymással a kocsi két végén lévő kuplungok (2 tengelyes kocsiknál). Itt az egyszerú csere nem segít, barkács módszerekkel minden megoldható.

A mozdonyokkal már egész más a helyzet! Van olyan - leginkább Zeuke - gép, amihez nem is lehet új kuplungot kapni, egyszerűen nem létezik az a fajta befogó szárú. Itt minden esetben a betétkocsi a jó megoldás.

Másik kérdés szokott lenni az új kuplungok kapcsán, hogy élethűbben közelebb kerülnek e a kocsik egymáshoz. Erre a válasz egyértelműen nem. Ez csak a KKK-s (Kurz Kuplung Kinematikás) járműveknél van így. A KKK befogója pedig már nem sliccelt, hanem NEM szabványos (bepattintós). Persze erre is van mód, hogy a vagonokat KKK kinematikával lássuk el, de ez igencsak pénztárca kérdése. A PEHO számos modellhez kínál utólagos KKK-sítást, de csak ügyeskezűeknek ajánlott nekilátni. www.peho-kkk.de

BTTB kuplung, abból is a 'kurz' kivitel (kat szám: 08823)

 

Tillig kuplung 'Schlitzaufnahme' (kat szám: 08847)

Tillig KKK (Kurz Kuplung Kinematika)

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr89664357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása