Mivel 4-én hajnalban utóvakációzni megyek 1 hétre, gondoltam felszerelem megam némi sajtóval. Az Indóház szeptemberi száma még nincs a standokon, hát megvettem a Vasút&Modell idei második, Nyári számát. Általában nem adom ki érte a 875Ft-os vételárat, mert sem a nyomdai minőségével, sem a stilisztikájával, sem a nyelvezetével nem vagyok elégedett. Az, hogy ritkán használnak névelőket a cégnevek előtt, hogy a tartalomjegyzékben a cikkek címe ritkán azonos a cikk valódi címével, hogy sokszor nem lehet megtudni ki is írt egy-egy cikket mind "ellene szól" részemről. Valamiért a középiskolai saját magunk által szerkesztett újságra emlékeztet, amit kb. 15 évvel ezelőtt csináltunk.
A mostani számban elég sok modelles cikk van, közöttük egy 2 oldalas a Tillig TT-s Szergejéről, a 260-as pályaszámúról. Ezt az egyet a reggeli kávé mellett elolvastam, a többit - Fleischmann BR15, Tillig BR50 vagy 52?, LUNA villamossínes, Trix Hercules és BR185, H0-ás Hannoveri villamos, modellvasúti sínrendszeres, fűtőház építős és terepasztal életre keltős cikkeket - majd a tenegerparton. :)
A Szergej cikkben apró darabokra szedik a mozdonyt, ezzel bemutatva a belvilágát, a karbantartását és a digitális dekóder beszerelését. Összességében, egy-két apró hibától (kürtök a tetőn, digit dekóder beépítése) eltekintve remek modellnek minősítik a gépet, ami "eléri a legigényesebb H0 méretarányú modellek színvonalát".
Korábban írtam egy megoldást az homlokfali kapaszkodók magyarosításáról, itt a cikkben egyszerűbben megoldják a problémát, a lefelé kanyarodó kapaszkodó rész levágására buzdítanak. Egyszerű és gyors megoldás, mégha nem is túl szép a végeredmény.