Sokak örömére megjelent a nyáron a Tillig új M62-je. A katalógusban látotthoz képest ugyan más pályaszámmal hozta ki a gyártó, de ettől függetlenül még jó is lehetett volna. Nem vagyok egy szegecsszámláló, de az orrkorlátja bizony randára sikeredett a gépnek. Vajon miért nem a korábban megszokott króm díszcsíkos gépet jelentették meg? Létezik ezzel a festési variációval más pályaszámmal króm csíkos gép, ahogy a katalógusban láttuk. Miért ez a rossz változtatás? Az, hogy a kaszni itt-ott eltér a magyar gépektől (kürtök, bordázat stb.) nekem még belefér, de ez a béna kapaszkodó nagyon vonzza a tekintetet. Ez másokat is zavart, de ügyeskezű BG barátunk megtalálta a megoldást.
Tillig M62 260 gyári kapaszkodóval, kapaszkodó nélkül, új bütykölt kapaszkodóval
Csak nem hagyott nyugodni, miért ez a randa kapaszkodó? Miért ez a módosítás? A neten kutatva aztán találtunk egy lehetséges választ. Létezett az egykori NDK-ban ilyen kapaszkodós Szergej is.