Ígértem, hogy leírom, mi is az a Lenz Kinemagnetik. Szerintem nagyon jó találmány, a kinematika és a mágnes szavak alkotják a nevet és magát a szerkezetet is. A kinematika rugója felett mind az álló, mind a mozgó részen elhelyeztek egy-egy mágnest. Egyenesekben a két mágnes szinte összeér, a vonzás ad egyfajta stabilitást az egyenesfutáshoz, a rugóerő ilyenkor kevésbé számít, hosszú szerelvényeknél nincs az egész kocsisoron végigfutó előre-hátra rugózás. Ívekben a mágnesek eltávolodnak egymástól, a rugóerő lesz a meghatározó a kapcsolatban.
Így néz ki mindez a valóságban
Persze, 1:45-ben könnyű, ott van erre hely, de ha beválik a találmány, biztosan többen átveszik ezt a megoldást. A PEHO már most is csinál valami hasonlót N-ben és TT-ben, csak nála a mágnes teljes egészében kiváltja a rugót, az ívből visszatérítésért középállásba maguk a szerelvény kocsik a felelősök.