vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (60) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (140) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (102) digisound (2) digitális (9) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (128) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (75) hétfői kép (729) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (29) hot news (186) igra (45) kalomodell (7) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (4) kiállítás (57) kifutó modell (14) kisszéria (18) kres (46) kühn (112) különkiadás (8) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (6) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (365) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (117) mtb (66) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (3) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (208) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (96) rothe top technik (1) saxonia (2) schirmer (70) sd-modell (1) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (654) tillig club (48) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (2) uhlenbrock (3) újdonság (535) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (216) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Mondjuk meg a Tillignek, milyen szettet szeretnénk!

2014.04.03. 21:01 HOttó

A Tillig jövő évi tervei között szerepel, hogy kiad egy magyar vonatkozású szettet, hasonlóan az idei újdonság SBB szetthez (01434). A mozdony adott, dízel TRAXX lesz. A vagonok kapcsán várják a javaslatainkat, ötleteinket. Személykocsik legyenek vagy teherkocsik? Egyformák, vagy különbözők? Jó ötlet lenne olyan kocsikat rakatni bele, amihez hasonlók már most is vannak (pl. Gbs, Fals, Eas, Res)? Örülnénk 1. és 1/2. osztályú Y kocsiknak? Vagy a többi kezdőkészlethez hasonlóan Habbis és Res kocsi legyen benne? Szárnyalhat a fantázia, várjuk a javaslatokat! Akár kommentben, akár e-mailben, jöhetnek az ötletek! A beérkező ötleteket összesítjük, és megküldjük a Tillignek. Határidő vasárnap, április 6. éjfél (najó, lehet hétfő reggel 9:00 :)).

6 komment

Címkék: újdonság hot news tillig

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr475902077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GOLAZ111 2014.04.04. 15:54:15

Olyat nem lehetne, ami tényleg létezik? A kedvencem az SNCF szett, ami majdnem jó is lenne más feliratokkal nem SNCF - nek. Az SNCF -re természetesen nem is hasonlít.

vasúTTmodell 2014.04.04. 16:02:30

De biztosan lehetne, csak akkor az nem ennyibe kerülne. Ezek a szettek startszettek, a CD és PKP változatoknál is tudjuk, hogy freelance, azaz nem létező mozdonyokat adtak ki. Már az is örömteli, hogy gondolnak ránk és megkérdeznek milyen vagonokat akarunk. Csinálhatnák azt is, amit a többi ilyen szettel, hogy Res és Habbins kocsik vannak benne.

masTTertape 2014.04.04. 22:12:04

Azért jó pár éve ott rángatjuk a nadrágjuk szárát, hogy valamelyest kerüljünk fel a vasútmodellezés nemzetközi térképére. Aki minden évben kint van Nürnbergben, vagy a Tillig sebnitzi nyílt napján, az örömmel tapasztalja a gyártó egyre jobban megnyíló bizalmát irányunkba. Szerencsére sok oldalról kapják az infókat, így jól tájékozottak a magyar vásárlói- és gyűjtői szokások terén. Az ilyen közvéleménykutatások elsődlegesen a piac aktuális fogadókészségének felmérésére szolgálnak, inkább másodlagos, hogy mit is hoz az eredmény. Sok ötletet hallottam a napokban, melyek jogosak, de a másik oldalról látni kell a gazdaságosság paramétereit is. A mozdony tekintetében ugye mindenképp freelance-ről beszélhetünk, viszont a kocsik esetében szerintem kizáró tényező, hogy egy VI. korszakos dízelgép mögé vicces lenne 3-4 db. kéttengelyes teherkocsit csomagoltatni. Ezért maradnak a korszerűbb, négytengelyesek, ahol a Res mellé akár két Eas, Eaos is beférne, vagy valóban maradna a Habbins-Res páros, de reményteljest új (és jól nyomott) pályaszámokkal. A végső döntés úgyis a Promenade 1-ben fog megszületni.:-) G.

GOLAZ111 2014.04.05. 21:38:20

Elbotrányoztam a dolgot, mert nem az SNCF festésű, hanem a fehér freelance Traxx lenne jó magányvasúti mozdonynak.
De ettól fenntartom, hogy, ha valamelyik létező mozdonyra hasonlítanának a modellek, nem feltétlenül lenne drágább. Aztán ezt a mozdonyt külön alkatrészekkel, áramszedőkkel és mindennel igazivá lehetne tenni, otthon. Ez a modellépítéshez is közelebb vinné a vasútmodellezőket.

masTTertape 2014.04.09. 17:43:16

@GOLAZ111: Tekintettel arra, hogy a magyar gyártású mozdonyok szinte 99%-ban nem kompatibilisek az európai gépekkel, azon belül a Tillig formaeredetébe leginkább illeszkedő, német mozdonyokkal, így sajnos meddő téma a "magyar mozdonyos álom". Ha a nagyvasút beszerzési hajlandóságát nézzük, és ha netán valamely csoda folytán mégis dízelgépek vásárlására adná a fejét, akkor elképzelhető lenne, hogy a DB 218-asaiból kaphatnának párat, ami ugyan ott már erősen selejtérett, meg problémakupac, de mégis a mi M41-esünk "nyugati" alternatívája lehetne. Ebben az esetben pedig a modellezése is egy csapásra megoldódna. Viszont, ha csak újban gondolkodnának, akkor sanszos, hogy a Siemens csoport gépei kerülnének előtérbe, amit meg nem a Tillig gyárt. Pár éve nagyon rövidéletűnek tűnt a Tillig-Piko együttműködés egy herculeses kezdőkészlet megvalósulásában. Nem tudom, hogy mit hozna a jövő...

golaz01 2014.04.12. 08:52:22

Nem is kell, hogy magyar gyártmányú legyen. Ott van az M62, ami mindenhol volt/van keleten. Talán a szélvédőkkel lehetne valamit kezdeni, hogy jobban nézzen ki, de egyébként egy 20 éves modell, ami sokkal rosszabb, mint a Roco éppen jó lenne egy kezdőkészletbe.
Ha így megy tovább, akkor lesz majd orosz dízel Traxx is? Az még nevetségesebb lenne.
A nyugati kezdőkészletben pedig lehetne Traxx, de olyan, ami tényleg jár ott.
Amit most csinálnak, az nem is olcsóbb, nem is szép és nem is érdekes. Ha annyira freelance modelleket akarnak, akkor adják ki az érdekesebb modelleket egy megszűnt vasúttársaság festésében. De az, hogy örüljünk, hogy kaptunk valamit, az számomra visszatetsző.
Tudom, ezt is meg kell köszönni...
süti beállítások módosítása