A napokban jelent meg a Tillig 02932 cikkszámú, egyszeri kiadású, Lokomotion festésű BR139 villanymozdonya. A modellt március 31-ig lehetett előrendelni, ahogy azt már megszokhattuk az egyszeri kiadású modelleknél.
Az eredeti gépet a BR139 és 140 típusokat (eleinte még E40 jelzéssel) 1957-1973 között gyártották, tehervonati szolgálatra. A típus 880 darabjának gyártásában az NSZK szinte összes nagyvasúti mozdony gyártója részt vett. Az elektromos részeket a Siemens, az AEG és a BBC, a mechanikus részeket a Henschel, a Kraus-Maffei és a Krupp gyártotta. A Lokomotion kötelékében ez idő szerint 8db BR139 teljesít szolgálatot a wikipedia szerint. A Lokomotion cég 2001-ben az első magán vasúttársaság volt, amit az Alpokon keresztül (észak-dél irányban) közlekedő tehervonatok továbbítására hoztak létre, gépcsere (legalábbis vasúttársaság csere) nélkül összekötve az eltérő áramnemben villamosított végpontokat. Mára BR185, 186 és 189 típusokkal is vontatnak, ki tudja talán a közeljövőben kiadja a Tillig másik mozdonyaikat is, az alapok minden esetre megvannak hozzájuk.
A modell formaújdonság a Tilligtől, rögtön 4 féle festésben került a boltokba, a most taglalt változaton kívül 02390 - BR140 DBAG, 02391 - BR115 DBAG, 02393 - BR141 DB cikk és típus számokon. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a BR139 ismét egy remekmű Sebnitzből. Részletes kidolgozottságú, rengeteg külön gyártott alkatrész került az összeszerelés közben a mozdonyra. A tamponálás is kiválóan sikerült, mind a "firka" mintázat, mind a feliratok élesek, határozott kontúrúak. A belvilág is korszerű, LED-es irányváltó világítással és zárfénnyel szerelt a gép, előkészítve a 6 pólusú (NEM651) digitális dekódernek. Ahogy a Tilligtől megszokhattuk, felsővezetékről is táplálható mozdonyunk. Analóg üzemben már igen kis feszültségnél is teljes fényerővel világítanak a lámpák, és szép lassúmenetben indul meg a mozdony. A vontatáshoz szükséges kuplungot szabványos befogó tartja a közelkapcsoló kinematikában.
A mai, hatodik korszakos TT gyűjtők egy igazán szép mozdonnyal gazdagodhatnak e modellel, aki pedig terepasztalán futtatja, az vegyes konténervonattal autentikus vonatot állíthat össze. A Tillig kínálatából talán a korábbi években kiadott zsebes teherkocsik passzolnak hozzá, akár félpótkocsikkal, akár konténerekkel, vagy tartályos konténerekkel megrakodva. A gyártó H0-ban már elkészítette a ma szokásos dupla konténerkocsik modelljét, reméljük nem kell sokat várni a TT-s változatra sem.