2013-as újdonságként jelent meg pár hete a Tilligtől a BR001 088-4 pályaszámú gőzmozdony modellje, 02133 cikkszámon. A gépcsoda a DB negyedik korszakos festését kapta, technikájában a már megszokott 01-es sajátosságokat hordozza. A típust 1926 és 1938 között gyártották több németországi mozdonygyárban. A vasút igénye egy olyan gyorsvonati mozdony megalkotása volt, ami 120km/h sebességre képes. A világháború után a kettészakított ország mindkét felén maradt a típusból, a többszöri átépítések és korszerűsítések következményeként a hetvenes évek közepéig használták őket a napi fordákban.
A modell hajtása a szerkocsiba került, itt van a 6 pólusú digitális dekóder helye is. A 4 hajtott tengelyből 2-re kerültek szilikon tapadógyűrűs kerekek. A beépített motor halkan teszi a dolgát, analóg vezérlésnél negyedállásban indul meg. A csatlós és a futó kerekek szabadon futnak, ha valahol koszos a pálya akkor sajnos meg-megállnak. A szerkocsit nem oldható módon rögzítették a 6. tengely fölé, ez persze nem akadályozza az ívben haladást. A futó és a csatolt kerekek is ki tudnak fordulni (sőt, a csatoltak oldal irányban el is csúsznak a tengely fészekben) így a 310mm-es ívekben is járathatjuk a gőzöst.
A világítás irányváltó, előremenetben 3, hátramenetben 2 melegfehér LED világítja be a pályát. A Witte féle füstterelővel ellátott gép igencsak részletes kidolgozású, pedig még abból a korból származik a fröccsöntő szerszáma, amikor a végigfutó csövek egyben kerültek leöntésre a kazánnal. A csatló rudazat filigrán és rugalmas műanyag alkatrészekből került kialakításra. Az oldal irányba kiforduló csatlós kerekek miatt a modell szervizelése igencsak körülményes, az oldalára fektetett gép csatlójában könnyen eltörik a kurbli.
A modell mellett egy fél maréknyi (17 féle) felszerelhető kiegészítőt kapunk. A gőzösöknél megszokott dugattyúvédők, fékcsövek és kapaszkodók mellett itt a nyugatnémeteknél használt légsürítő és nyomáskiegyenlítő is a kis zacsi része.
Mivel a hajtás nem vesz el helyet a kazánból, ezért a mozdony konyhája is üres, így bár korlátozottan, de kialakítható volt a sátor beltere is.
A modell ajánlott gyári ára 200EUR magasságában van, de ettől kedvezőbb áron hozzá lehet jutni idehaza, 53-54000Ft-ért kínálják a kereskedések.