Májusban megjelent, júniusban a fényképezőnk elé állt gördült a PIKO 47240 cikkszámú Talent 2 villanymotorvonata a DB Regio színeiben. Első blikkre azt mondom, nagyon tetszetős darab! Sőt második blikkre is. Pedig kissé bepánikoltam, amikor kibontás után nem volt rajta a vonókészülék! Nézem a dobozban semmi, holott a mellékelt (és részletes) alkatrészjegyzékben benne van, 38-as a jelzése. Épp kezdtem elszomorodni, hogy megint herce-hurca lesz mire lelevelezzük, hogy pótolják, amikor egy sugallat hatására megnéztem a hungarocell alját. Igen ott van! Kialakítottak egy mélyedést, és egy zacsiban, celluxxal rögzítve megtaláltam. Remek ötlet volt ez a PIKO-tól. :)
Túl az első izgalmon körbemustráltam a kicsikét. Nagyon szép modellt sikerült kiadjon a gyártó. Részletes tamponozás (a tetőn is), a tető alkatrészek is sokkal részletgazdagabbak, mint mondjuk az ICE3-on. Szépen kimunkáltak a forgóvázak, ötletes a csukló megoldás. Tovább nézegetve feltűnt, hogy mindkét végen hajtott forgóváz van, a kocsik között áramátvezető kuplung mechanika van, mindkét kocsiban van 1-1 motor. A motor álcázása kifejezetten tetszik. A belső tér sötétkék, a motor miatti burkolat széle - ami még látszik a sötétített ablakokon keresztül - kis kidudorodásokat, ülés imitációkat (vagy fél üléseket kinek hogy tetszik) tartalmaz. Távolról alig észrevehető a turpisság, legalábbis álló helyzetben (áramtalanítva). Menet közben (vagy digit üzemben, ha felkapcsoljuk) a belső világítás jól ellátja fénnyel az utasteret és megjelenik a többi "elcsalt" részlet is. A kocsik homlokfalain kurz kinematika van, így kapcsolt üzemben látványos lehet a két motorvonat közelsége.
Egy dolog azonban hiányzik nekem a motorvonatról. Az ütközők. Ha szétnéz valaki a neten, találhat olyan képeket (pl. ezt itt), amiken van ütközője a gépnek. Szerintem jobban mutatna, mint ez a mai autókról megszokott bumfordi nagy "lökhárító" formájú szoknya, megtörné a vörös felületet. Dehát legyen ez a tuningfaktor, és készülhetnek az átalakítások. (A TT-Board fórumon írta valaki, hogy Tillig áramszedőre cserélte a gyárilag adottat, mondván az szebb és jobb.)
Szokott itt lenni egy zárszó az ilyen bemutató cikkek végén, általában az árral, meg hogy ki-ki döntse el, megéri-e neki az adott modell a pénzét. Nos, ez most sincs máshogy, idehaza 48.000Ft-tól kapható a modell hivatalos kereskedésben. Ha összevetjük egy Tillig Desiro közel 70.000Ft-os árával, akkor bizony nagyon megéri az árát. Reméljük kedvelt modell és kedvelt nagyvasúti jármű lesz, és sok festési variációt kiadnak belőle a jövőben!