Megjelent a Tillig Traxxa, a villanyos változat. Rögtön két variáció is piacra került, a 04900 cikkszámú forgalmi vörös DB Schenker változat, és a 04901 cikkszámú ITL festésű.
Tillig 04900 - Traxx2 DB Schenker színekben
Ha röviden kellene summázni a dolgot, annyit mondanék, igen tetszetős kis darab lett. Filigrán részletek, aprócska tamponozások, felszerelt kapaszkodók (az ajtók melletti szürkék is külön alkatrészek), kürtök, antennák mindenhol, ahol csak szemügyre vesszük. Apróságok, amikhez nem vagyunk hozzászokva. Említettem már, hogy az ütközők fölötti járótrepni egy áttört rács? Kedvenc részletem az alvázon az akku láda körüli rész. Csövek, szelepek, csapok, aprócska tamponozások vannak itt. A forgóvázmaszk régen mi volt egy TT-s modellen? Egy sík lap amiből kidudorodnak a rugók, fékhengerek. És itt? Nincs egy négyzetmilliméternyi sík rész sem. Pazar!
Aprócska részletek a mozdonyon
Egy dolog nem tetszik a modellen, a tetőkert vezetékezése meglehetősen bumfordira sikerült. Túl vastagok a vezetékek.
A motor halkan jár, kis feszültségen megindul a masina. Előre fehér fényű LED-ek adják a világítást, a hátsó vörösek nem túl harsányak. A kurzkuplung kinematika és a szabványos kuplung befogó miatt a pályakotró áttört, ebben mozog a kuplung nyele. Ennek előnye és hátránya is van, előny a technikai oldala, hátrány a látvány.
Sima oldal, rücskös homlok
Gyors összevetésben egész hasonlónak találtam a Trakciós gépekhez, bízzunk benne, hogy a gyár a lehető legtöbb bőrt le akarja majd húzni a modellről és fest nekünk egy magyar gépet.