vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (100) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (89) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Megérkezett! - 3. rész

2011.12.31. 17:20 HOttó

Ma sikerült kipróbálni a szettet, amiben vadi új a menetvezérlő és a mozdony. Kifejezetten erre a kettőre figyeltem a teszt során.

A szettben kapott menetvezérlő a korábbi PIKO és az azt megelőző Mehano gyártmányok után a Tillig saját tervezése és gyártása.

Hááát, hogy is mondjam, nekem nem tetszik. Megszoktam a Mehano félét, ahol "át kellett kattintani" a forgó kapcsolót, ha irányt váltok a vonattal. A Tillig rendszere jobban hasonlít a régi FZ1-re, van egy középállása ahonnan jobbra-balra kell fordítani a kapcsolót a menetirány szerint. Csak ez a középállás nem az eszköz közepén, hanem kb. 15 fokkal jobbra van. Ráadásul elmozdítás után a két irányba nem azonos szögállásban indul a vonat. Ha ráadjuk a sebességet, akkor egy zöld LED jelzi ezt, de ki nézi a vezérlőt, amikor a vonatot is nézheti?

A TRAXX-ról viszont csak dícsérő szavakat tudok írni. A vezérlő apró elfordítására már felkapcsolnak a menetfények, előre 3 meleg fehér LED, hátra 2 vörös. Ekkor már berreg a motor kissé, de a gép még áll. 

Ezután megindul a mozdony. Szép egyenletes, nem rángató lassúmenete van. A sebesség növelésével a motorzaj nem változik, a tempó viszont egyenletesen fokozódik.

A kasznit négy köröm fogja az öntvény testhez, oldalra kihúzva leemelhető a hajtásról. Ekkor feltárul előttünk a beltér, a lendítősúlyos motor, a vezérlő panel és a kidolgozott vezetőállások. Ha jobban megnézzük a kezünkben maradt kasznit, láthatjuk, újabb 4 köröm rögzíti a szürke tető panelt az oldalához. Ez egyszerű tető cserét tesz lehetővé. Először azt gondoltam a pantográfos villanygép tetejét lehet így cserélni, ezzel gazdaságosabbá téve a gyártást. De jobban megnézve a dízel oldalán van egy hűtőrács, ami a villanyon nincs - így az első gondolat nem állja meg a helyét. De akkor mi indokolja ezt? Talán van a dízelek között is eltérő tető kialakítású gép?

A dekóder helye profin kialakított. Az öntvény oldalán, a vakdugót kihúzva lehet helyére illeszteni. Ha vissza akarjuk analóggá alakítani a mozdonyt, bármikor megtehetjük, csak pár mozdulat az egész.

Ha visszaraktuk a kasznit, indulhat a játék. Ha valaki még megnézné nagyítóval a feliratokat, annak legyen itt a végén egy részletfotó.

Szólj hozzá!

Címkék: modell újdonság tillig

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr383509767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása