Mindkét címben szereplő modell régóta szerepel a gyártó termékei között, számos változatban. Most mégis jelentős változáson átesett gépek jelentek meg.
Tillig 02001 BR01.5 gőzmozdony
A BR01.5 olajtüzelésű gőzös került most a palettára. Abszolút hozza a megszokott gőzös minőséget, ami a kidolgozottságot illeti. A csővek és vezetékek szépen vezetettek, a csatlók a megszokott filigrán és rugalmas műanyagok. A szerkocsi az olaj tüzelő miatt átalakított, a füstszekrény felső részének kialakítása az erőt és a gyorsaságot sugallja. Ami nagyon tetszik a gépen, hogy a lámpái ránézésre az ősrégi kis mozdonyok (pl. BR81, V36) fehérre festett lámpáit idézik. Áram alá helyezve a gépet aztán feltárul az igazság, irányváltó világítással bír a gép. Ami kicsit furcsa ebben, az a világítás színe. Szinte xenon fényszóróra hajaz - miközben a gyártó korszerű Desiroi sárga fényt kaptak. Apró és ötletes finomság a sátor tetején lévő szellőző ablak fölé helyezett kis fém rács.
A BR107 dízelgép ráncfelvarrása remekül sikerült! Én csak a régi, BTTB változatot ismertem korábban, de ez a mostani fényévekkel jobb nála. Irányváltó világítása, zárfénye van, sőt az amerikai ős mintájára az orr rész pályaszámtáblája is világít. A vezérállás végre nincs tele a motorral, szép átlátszó üvegezést kapott, igaz az ablak szintjéig meg van töltve. A festés és tamponozás nagyon szép, a feliratok és az ablakkeret is tökéletes. A hajtása korszerű, mind a 4 tengelyen hajtott, két keréken tapadőgyűrű van, az új idő szeleként pedig PluX12 dekóder foglalatot kapott.
Tillig 04620 BR107 dízelmozdony