Újabb DHL festésű, ötödik korszakos TT-s modell került a látómezőmbe. Ez a vagon, a Lorenz kissszériás modellgyártó 33156 cikkszámú tartálykocsija. A vagon igencsak tetszetős, nekem legalábbis nagyon tetszik :) Rengeteg tamponozott felirat található rajta, mind a tartályon, mind az alvázon, de a homlokfalakon is - természetesen tökéletesen olvashatóak. Precíz fém és műanyag alkatrészek jellemzik, akár a létrát és korlátokat, akár a lefejtő szerkezetet nézem. A modell kurzkuplung kinematikás, szabványos kuplungot befogadó kuplungtartóval szereli a gyártó. Na ez utóbbit megmagyarázom :), elsőre nem esett le nekem sem a dolog működése . Nem elég kihúzni - bepattintani a kuplungot, ahogy a szabványos befogónál szokás. A gyár által szállított kuplung kivételéhez szét kell feszíteni (jujj :( ) a foglalatát, majd a Tillig féle szabványos kuplung ugyanezen feszítés kíséretében helyezhető a foglalatba. Ezután, ha az alig észrevehető kis zacsit megtaláltuk a modell dobozában és kivettünk belőle a kis műanyagok közül egyet, ezt rá kell pattintani a kuplung foglalatra, hogy a helyén tartsa az új kuplungot. Éredekes megoldás, szerencsére van egy kis rajz a dobozban minderről.
Lorenz 33156 GATX-DHL tartálykocsi (klikk a több képért)
Rengeteg festési variációban kapni egyébként a modellt, így lehet válogatni a zöld BP és OnRail, a sárga DHL és Shell, a szürke KVG és Ermewa valamint a kék Wascosa tartályok között.
Eltekintve ettől a kuplung bénázástól nagyon klassz modellt vehetünk a kezünkbe, igaz, az ára némileg borsos. Bár ha belegondolok, hogy szívfájdalom nélkül kiadtam ugyanennyi pénzt egy RoLa vagonra, akkor nem is drága. :)
(Így utólag elnézést kérek, amiért a kuplung szó irreálisan sokszor szerepel a bejegyzésben.)