Kezünkbe került a Kühn EP V. festésű BR110.3-as, Bügelfalte névre "keresztelt" villanygépe, s ha már itt volt, csináltunk róla pár fotót a diorámán.
Gyönyörű kidolgozású modell, ahogy azt megszoktuk a Kühntől, a Tillighez képest kb.20%-al alacsonyabb áron, ahogy azt megszoktuk a Kühntől (bár a BR103-nál szakítanak e jó szokáson sajnos). Részletgazdag forgóvázak, felszerelt kiegészítők, gazdagon telepakolt tetőkert, filigrán pantográfok - ahogy annak lennie kell.
A mozdony mellett csak néhány apró kiegészítőt rejt a masszív műanyag doboz, pót szénkefét, pót tapadógyűrűt, fékcsöveket és egy garnitúra ütközőt. Ez utóbbit először nem is értettem, jobban szemügyre véve a dolgot kiderült, hogy a mozdonyban lévő ütközők szabályos körl alakú tányérok, míg a mellékeltek szügletesek. Kinek mi tetszik?
A modell futása, a rövidke próbapályán, a cégtől megszokott várakozást teljesítette. Analóg üzemben a fényszorók felkapcsolása után indul csak a mozdony, halkan, rángatás nélkül, hogy aztán a pálya végén a lendkerék hatására egyenletesen fékeződjön le. Kühnéknél alap dolog a zárfény, ami a LED-eknek köszönhetően kis feszültségen is villogásmentesen világít, a szabványos kuplung befogó, a kurz kinematika és a digit előkészítés.
Ha gyűjteném a DB járműveit, akkor feltétlen beszereznék magamnak egy Kühn Bügelfaltet. Mind TEE, mind 'forgalmivörös', vagy egyéb színben dísze lehet bármelyik gyűjteménynek.