A közelmúltban jelent meg a Tilligtől a DB több áramnemű villamos mozdonya, a BR189-es. Egy teljesen új fejlesztésről van szó, 4db (2 féle) Sommerfeldt áramszedővel a tetején. A tamponozása tűéles, de ez ma már nem számít újságnak. A modell kidolgozása elsőrangú, a tetőszerelvények több színűek, nem egy darabból fröccsöntött alkatrészek. A futása szép, csendes, a súlya tekintélyes, így vonóerőben sincs hiány. Az, hogy előny vagy hátrány a számtalan utólag felszerelhető biz-basz, mindenki döntse el maga.
BR189 (Tillig 02470) - A képre kattintva galéria nyílik...
A szemestermény (vagy poranyag) szállító vagon is teljesen új fejlesztés, a korábbi katalógusban csak grafika volt róla. Gyönyörű modell. Arányos, szépen kidolgozott, finom kapaszkodók, létrák díszítik. A vagon homlokfalán egy beugróban is van tamponozott felirat - ezt hogy csinálják? -, ez is "piramidális" (idézet: Leo Getz - Halálos fegyver 2.). Remélem sokféle festési variácóját fogják gyártani (a KVG már érkezik), igazi mai tehervonatot lehet ezekkel a vagonokkal összeállítani.
Poranyagszállító tartályvagon (Tillig 15495) - A képre kattintva galéria nyílik...
A csomagolásnál is minőségjavulást találunk a mozdonynál és a vagonnál is, a hungarocell doboz sokkal masszívabbnak tűnik a könnyen porló elődnél. A nájlon, amibe a mozdonyt tekerték sokkal puhább anyagú mint eddig, és megjelent egy kis hab pöcök is, ami rögzíti a modellt a hungarocellben. Brilliáns ötlet.
Meg kell említeni még az Arriva vagonszettet, szintén gyönyörű újdonság. A Kühn Arriva szettjével együtt nagyon szép szerelvényt állíthatunk össze (persze szép kis összegért cserébe) belőle. A vagonok a szokásos, Tillig minőséget hozzák, a feliratok is gyönyörűek. Amit talán érdemes külön kiemelni, az a rengeteg apró felszerelhető kiegészítő, ill. hogy ennél a szettnél végre tényleg látszik, hogy a kurz kuplung az valóban kurz (ld. képgaléria).
Arriva vagonszett (Tillig 01556) - A képre kattintva galéria nyílik...
Aztán, hogy ne csak szépet írjak, az árakat is említeni kell. Borzasztó. Szörnyű. Katasztrófális. A forint - euro árfolyam mellett a gyártó (vagy a kereskedők?) áremelése miatt is mélyen zsebbe kell nyúlni. A BR189 kb. 45db ezresért, a vagon kb. 10db-ért, az Arriva szett pedig kb. 35-36db ezresért kerülhet a gyűjteményekbe.