Ismét itt a kánikula, ismét eljött a modul "faragás" ideje! :)
Több modulos játék alkalmával is előfordult, hogy a menetrend tervezők gondoltak IPT dolgozóira és egy-egy személyvonatot indítottak ide a hajnali munkakezdéskor és a délután, a munkaidő végén. Ilyenkor felmerült a kérdés, hol álljon meg a vonat, hogy a dolgos aprónép le és fel tudjon szállni. Jelentjük, ennek vége, a vasúttársaság kijelölte a megálló helyét, a gyorsított-meghívásos közbeszerzést megnyertem, így már épülhetett is az új megálló. Persze a befejezési határidő is kellően közeli volt, mégse utazhat a modul Bielsko Bialába a jövő héten feltúrt résszel.
Első lépésben, ahogy az lenni szokott mifelénk, kiirtottam a növényzetet a megálló helyén.
Ezt követte az árok befedése. Nem betömése, a csapadékvíz elvezetésre nagyon figyeltünk, ezután is el kell lássa a feladatát az árok. Jó néhány egyvágányos kis megállóhely fotóját átnézve ide is vasbeton keresztaljakból készült a "peron" széle, hogy azután gyöngykaviccsal (homok persze) terítsük be azt. Néhány Vulcan modell vasbeton lábas pad és Pecky szemétgyűjtő került még elhelyezésre. (Igen, tudom, a Vulcan féle pad H0, ezért arányosan meg lett kurtítva a deszka része és 1mm le lett csípve a lábakból.) A megállás helyét jelző táblák akár Papírbakter csomagjából is kikerülhettek volna, de két Á betű miatt nem bontottam fel egy tábla készletet. Főleg, hogy megállóhely-név tábla is kellett és egy parkoló tábla is az üres placchoz, így magam készítettem el ezeket. Apropó parkoló, igencsak jó átszállási kapcsolatot sikerült kialakítani, a parkolótól kevesebb mint 10-modell-méter a vágány távolsága. (Ölni tudnának a közlekedés tervezők ilyen helyekért manapság! :) )
Elkészült az új megálló, könnyebben juthatnak el a munkások Ipartelepre
Persze a fákat vissza kellett ültetni! Szerencsések vagyunk, hogy kapásból kifejlett egyedeket tudunk telepíteni, míg a valóságban több év kell, hogy árnyékot adjon egy-egy csemete.
Az első vonat az új megállóhelyen
Bőséges a hely a parkolóban
Ezzel egy időben az Ipartelep kapuját is bővíteni kellett, egy személy bejáróval. Erről nem készült fotó, de még nincs is készen teljesen, szükséges egy portás fülke (egy átalakított IGRA trafikból például) és egy korlát még a bejáróhoz, az árokpartra. Persze a megállóba egy esőbeálló is jó lenne még, a helye megvan, a következő közbeszerzést reméljük hamarosan kiírják a szállításra!
Nagyjából 4 óra munka volt az egész (plusz ragasztó száradási idő) mindent együttvéve, munka utáni pár estét kellett csak rááldozni, hogy funkcionális részlettel bővüljön a modul, még több látnivalót is adva.
IPT - Ipartelep modul-kvartett legközelebb Július 5-7 között, Bielsko Bialában, a BBOSIR sportcsarnokban tekinthető meg működés közben.