vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (46) apmodely (9) arnold (25) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (99) barkas (1) beckmann (14) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (40) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (1) gützold (2) gysev (2) h0 (1) hädl (66) harrybarth (1) heki (1) heris (12) herpa (64) hétfői kép (408) hobbytrain (7) honlap (13) hot news (157) igra (12) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (24) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (42) kifutó modell (13) kres (27) kühn (55) lemke (3) lenz (8) loco (8) lorenz (8) ls models (2) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (254) modelltec (2) modist (5) modmüller (2) modul (53) mtb (12) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (115) pmt (15) preiser (3) programajánló (40) psk (14) revell (1) rietze (5) roco (73) schirmer (42) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (411) tillig club (30) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (1) uhlenbrock (2) újdonság (372) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (124) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (7) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Ha kánikula, akkor modulépítés!

2018.08.13. 14:37 HOttó

Valahogy olyan érzésem van, hogy mindig akkor tör rám a modul építési kedv, amikor 30 fok fölé kúszik a hőmérséklet. Legalábbis az Ipartelepi modul közdarabja biztosan nyáron készült és  több szépészeti beavatkozást is ekkorra datálok. 

pic_1.jpg

De a lényeg, hogy most egy újabb közdarab épül az Ipartelephez, ő lesz a 4. rész, így már 3,2 méter a teljes hossz. A kiváltó ok igazából az volt, hogy lehessen a mozdonnyal körüljárni a szerelvényt, erre ezután kb. 1 méteres vonathossz mellett is lehetőség lesz. Szinte egy mini állomássá fejlődik IPT, többféle rendezési és tolatási lehetőséggel. Persze a bővülés kapacitás növekedéssel is jár (több mint 2 méter vágány és 3 kitérő épül be), főleg, hogy egy plusz csonkát is beszorítottam a rendelkezésre álló új helyre.

pic_2.jpg

A régi részekre viszont ráfér a felújítás. Fokozatosan egyre több kőzúzalék pergett ki a talpfák ("betonaljak") közül az elsőként készült modulokon. Hogy a korábbi ragasztási minőség, vagy a sok szállítás (és az esetleges keret csavarodások), vagy a fűtetlen műhelyben töltött telek okozták az állagromlást, az mindegy is. Egy csavarhúzóval megböködtem a zúzalékot, és mint kés a vajban, úgy belesüllyedt. Egész sok feljött, talán csak a korábbi javítások helyén maradt valami az aljzathoz ragadva. Ha már felújítok minőségi anyagra cserélem a régi Auhagent, Paksinuti zúzottkövét terítettem el. A technika ugyanaz, szórás és simítás, kevésbé hígított faragasztós becsepegtetés. Látványos a különbség a két anyag között, ez főleg száradás után látható (erről még nem készült fotó).

Igyekszem az új modullal, hogy a 10. Temofeszten, október 20-22. között élőben is megcsodálható legyen.

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr8414178221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.