vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (49) apmodely (10) arnold (26) artitec (1) asprojekt (7) auhagen (6) barkács (104) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (51) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (10) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (5) gysev (2) h0 (2) hädl (74) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (66) hétfői kép (456) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (163) igra (16) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (26) katalógus (22) keskeny nyomköz (2) kiállítás (49) kifutó modell (13) kres (34) kühn (66) lemke (3) lenz (8) loco (10) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (5) modell (265) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (56) mtb (16) nagyvasút (7) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (128) pmt (15) preiser (3) programajánló (46) psk (15) rakomány (4) revell (1) rietze (6) roco (79) schirmer (45) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) terepasztal (5) tillig (453) tillig club (33) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (11) tt-modell (2) uhlenbrock (3) újdonság (402) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (143) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Három TT-s beszámoló az első félévből – folytatás: 5. rész

2017.10.13. 19:27 lord.sTTex

Már-már azt hihettük, hogy vége ennek a hármas kis sorozatnak, nehezen jön el a harmadik rész, de örüljünk: nem ússzuk ám meg ennyivel! Ahogyan mi magyarok jól ismerjük, a hármas szám misztikus és jellemző a mi világunkra, azonban magyar ember sosem éri be annyival, ami jár neki, mindig van egy-két ügyesség a tarsolyában. No, hát talán ezért vannak a népmeséinkben is a ráadások. Mindig van egy ráadás, és mindig van a ráadás utáni újabb ráadás, és ezt mi élvezni tudjuk a végtelenségig! Legyen hát most is így, és ne is álljunk meg egy ráadásnál, legyen mindjárt kettő! De már nem is az első félévről szólnak a meséink, hanem a másodikról, és itt is haladjunk egy mesebeli kurflival, visszafelé az időben, legyen ez egy amolyan filmes trükk, hogy előbb készül el az utóbbi rész! Legyen hát a beszámolók sora ráadásokkal teli, legyen rögtön 5 részünk, és vigyünk bele egy kis rafinériát: folytassuk a 2. után az 5. résszel! Még mindenki érti?

Friss legyen hát a téma, de mivel is főzzünk? Legyen a fő összetevő természetesen a TT méret, kiegészítésül tegyünk hozzá egy csipet kiállítást, vegyük pontosan az év legjobb időszakát, a szeptember-októberi hónapfordulót, színezzük meg megannyi hobbytárs témával, és tegyünk hozzá egy iszonyatosan nagyadag vásárt, magát, a tradicionális TT-évfordulót. A helyszín sem mindegy, válasszuk ki jól: így legyen most újra Szászország és annak hatalmas városa: Lipcse! Nézzük hát, mi is történt a Modell Hobby Spiel Messén Lipcsében, vagy ahogyan a németek mondják: Németország legnagyobb hobbyszobájában!

20171013_lipcse_01.jpg

A vásárváros lenyűgöző! Magyar szemmel bámulatos, gyakorlatilag olyan, mint egy futurisztikus űrállomás, mérete pedig egy kisebb várost is megszégyenítene. Egyszerűen lenyűgöző! A sok üvegcsarnok és a jövőt idéző üveghengerek, melyek a csarnokokat kötik össze, és amelyekben az emberek hömpölyögve áramlanak, sci-fi filmbéli tájat idéz. Itt a tervezés bizony nem a jelenkort elégítette ki, nem is múltba révedő romantikát idéz, ez maga a jövő! Természetesen a több tízezer látogatónak nem kell hatalmas sorokban kígyózva várnia a pénztárak előtt, rögtön jegyhez juthat bárki, ki nyitásra téved ide.

Nekünk az öt csarnokból persze egy a legfontosabb: a modellvasút tematikájú, úgyhogy az ámulás után rögtön törjünk is be erre a részre! Mi is lehetne a legfontosabb, kezdjük a vásári részen, látogassunk meg megannyi kitelepült boltot, ahol az akciós kínálatból és a használt modellekből válogathatunk. Itt mindent megtalálunk, a korabeli ROKAL modellek sorától kezdve a Zeuke és BTTB-n keresztül, a mai számtalan kis szériás gyártón át egészen a nagyokig. De folytassuk is a boltok nézegetése és a bevásárlás után a mai márkákkal, nézzük, hogy mit is tartogat számunkra a vásár, hiszen itt, most vannak az igazán nagy dobások!

Hornby csoport: az Arnold márka keretein belül nem oly rég lépett a TT-s piacra, és bár eleinte voltak nehézségek, már tisztázottnak látszik a TT méret helye: kipipálták a dízel, a villany és a gőzös gépeket, van már tehervagon is. Viszont vadonatúj hír: már készítik elő, hogy a kiegészítők területére lép be a csoport, mégpedig számos érdekes épület jelenik meg, a csoportban szintén az Arnoldnál! Nézzük, csak!

Lemke: a márka szintén nemrég lépett a TT-s piacra, és itt is akadtak eleinte nehézségek, sőt, a TT méret ide-oda csapódott a csoportba tartozó márkanevek között, de már úgy látszott, hogy talán megtalálja a helyét a Hobbytrainnél. Nagyon hittünk benne, hogy a régóta várt nagy dízel, a Class 66 és 77 piacra is kerülhet, sőt a szórólapokon, itt a vásárban 2018-as érkezést definiálnak, ám a képviselők szóban elmondták, hogy bizony a Class 66 és 77 nem jön ki TT-ben. A program szerszámsérülés miatt törölve lett. Sajnos ez már a második csalódós eset a Lemke családjában a Mehano G2000 meghiúsulása után. Csalódott nagyon ilyenkor az ember, és bizony más gyártók felé néz, ahogyan ez annak idején az ACME esetében is volt, pedig ott még vegyes anyagú mesterdarabokat is láthattunk már egyes modellekből, aztán ott is minden ment a levesbe.

Viszont van nekünk, TT-seknek annál több, új, feltörekvő gyártónk, akik komolyan is gondolják a megjelenést és nem csak nevüket megtépázva kecsegtetnek! Ilyen például az egyre profibb modelleket gyártó MTB. Ezen a vásáron számos új modellt láthattunk, amelyet ugyan már ismerhetünk a kínálatból, de itt láthattuk élőben is. Mi több! Ki látott már bausatz MTB modellt? No akkor most jól nézzük meg! Már ezt is lehet kapni búvárként! Sőt! Egy nagyon érdekes, és a cseh modellezőtársaink körében, kis szériában nagyon népszerű dízel motorkocsi szériagyártása kezdődött meg, mégpedig a CD színeiben. Igencsak szép lett a modell! Magyar modellező persze egyből elgondolkodik: vajon innen messze lehet az Árpád piacra vitele?

A Kühn standjához érve a vásár alapján úgy tűnik, hogy beindult Kühn úr gépezete is, és mára már dübörög. Sorra jönnek ki az új, már évek óta beígért megjelenések mesterdarabjai, vagy első szériái. Láthattunk a vásáron a Búvár különböző, új kasztni változatait, végre formát ölt a várva várt BR 111 és a T478 is, és egyre többet láthatjuk a BR 650 motorkocsi DB és CD festési variánsait. Nem utolsó sorban van itt is egy nagy meglepetés: tartályvagont hoz ki a Kühn, mégpedig az Uerdingen vagongyár négytengelyes változatát. Emellett színesedik a TRAXX verseny: mégpedig a BR 485 és 185 újabb festési verzióival.

No de nézzük csak, mi hever itt előttünk! Az oroszok és az ukránok is egyre jobban teret hódítanak a TT piacon, nekik köszönhetjük az egyre szélesedő autó és busz választékunkat – no és persze lengyel testvéreinknek. Lám, most a kocka Moszkviccsal rukkoltak ki! Nem lett csúnya, bár a festését elkapkodták az első szériának.

20171013_lipcse_19.jpg

Most pedig fussunk át a különkiadások nagy fejedelméhez! A SpieleMax igazán kitett magáért, gratulálunk! Fantasztikus leárazások és igazán széles a különkiadásaik sora. Sőt, jó szokásukhoz híven, vásári különkiadással is előrukkoltak, és ami nagyon fontos, szeretik a méretünket! Köszönjük hát! Itt most egyedi, kis szériás TILLIG és Hädl modellek sorát mutatták be. De megjelent a királyi beszállítójuk, azaz a HERIS rózsaszínű MINOL tartálykocsija és a magyar vonatkozással is bíró, a világháború után személyszállításra átalakított teherkocsik pályaszám verziói. Ugyanígy a HERIS hozza a szovjet éra vasúti személykocsijait és a mozi vagonok változatait. És-és-és! Megjelent a VW Golfokat szállító SpieleMax különkiadás is - TILLIG és HERPA együttműködéssel. Zsupsz be egyet belőle a szatyrunkba!

Az ecthIT hozta a talán megszokott, szokásos formáját. Egyedi típusok és szép kivitelezés - kivéve a Skoda Rapidot, ami elég csúnyácskára sikeredett -, széles választék, viszont megfizethetetlen árak. Tán nem a tömegtermelés a profiljuk, nem akarnak sok modellt eladni. 85 euro egy Setráért… ráadásul rövid Setra…

Viszont nézzük csak, Gabor standján egy nagyon érdekes, Ikarus-os kis dioráma van, ezt érdemes mindenkinek látnia. Egyébként nagyon szép Ikarus-okat gyárt ő is, de a VV Modell Ikarus-ainak száma is szerencsére egyre nő. Gabor viszont kihozza – ígérete szerint jövőre kapható – azt a teherautót, amely megmozgathatja a hazai modellezők fantáziáját, mégpedig a DAF régebbi változatát, így megnyílhatnak a lehetőségek! Hiszen ki mondja meg erről, hogy nem egy echte RÁBA? Ugye milyen jól néz ki majd a jól ismert festésben?

Nem messze innen, az NPE-nél már ugyan tavaly beharangozták, és idén a vásárra ígérték az értékesítés beindítását, de legalább folyamatban van már a próbagyártás. Hogy mit is gyártanak, és mi az, amit ők hoznak be a TT-s piacra? A híres Melkus a Wartburgtól. Már az első öntvényeket be is mutatták, lassan indulhat a mesterdarabok gyártása és a sorozatgyártás. Most a jövő évi vásárra ígérik a megjelenést, de az biztos, hogy halad a projekt.

Nicsak, úgy látszik, hogy az ADP is beszáll a tavaly megindított bányavasút bizniszbe, hirtelen meg is jelentettek egy kismozdonyt, amelyet magában és nagyvasúti rakományként is meg lehet tőlük vásárolni. Ők egyébként amerikai autót is gyártanak, nem véletlen, hiszen Amerikából egyre inkább beáramlik az őshazai TT-s világ.
Amerikai vagonok és mozdonyok mellett fantasztikus és kultikus amerikai nagyvasak érhetőek el, sőt, most csodás motorokat is vehetünk már.

De nézzünk meg még egy-egy kisebb gyártót, akik néhány újdonsággal jelentek vagy jelennek meg a közeljövőben. Talán már nem is oly kicsik: a VV Modell a népszerű Skoda teherautók újabb változataival lepi meg a vásárlókat, nézelődőket. Kihozták a korábbi szemétszállító újabb kabinváltozatával a platós teherautó-variánsokat. Gyönyörűek lettek a modellek, a korábbi Gabor Skodákat is leverik a mezőnyben. Rögtön több verzió is megjelent: sima platós, ponyvás és rakományos formában.
A Busch pedig kihozta az új, már beígért önürítős vagonját, ami szintén nagyon szépen sikerült darab lett – de az a csomagolás… Már-már amiatt elmegy az ember kedve, hogy valamit is megvegyen tőlük, de ez a vagon tényleg szép!
A Beckmann újabb részleteket mutatott be a készülő gőzmozdonyaiból, azt megtekinthetjük a szépen kivilágított favitrinjeikben.
A KRES pedig bővíti az emeletes vagon parkját és egy hiánypótló paklikocsit is kiad a megannyi féle emeletes kocsik mellé, sőt, ennek prototípusát most meg is csodálhatjuk!

És nézzük meg legvégül, de természetesen nem utolsó sorban, inkább csak az izgalmak kedvéért a nagyok vitrinjeit! A TILLIG számos újdonságot bemutatott és tőle megszokott és nagyon jó gesztusként a főbb újdonságokat szóban, prezentációban is bemutatja számunkra. Üljünk be a széksorokba és hallgassuk az előadást, növeljük a TT közönségét! Az előadáson megtudhatjuk, hogy a most kihozott, egyedi és egyszeri kiadású, NDK címeres DR személyvagonokból idén három darabból álló, majd az ezt követő két évben minden évben újabb szettet hoz ki a nagy gyártó. Az év végéhez közeledve egy vásári modellt is bejelent a kedvenc márkánk, mégpedig egy HERPA SKODA 100-asokat szállító, kétrészes autószállító vagont, illetve a kedvenc márkánk modellvasút múzeuma egyedi modellek keretében 6+1 új megjelenést, melyek mindannyian előrendelhetőek már.

Ha megnézzük a ROCO standját, leesik az állunk. Újabb nagy dobással jelentkezett a vásáron, a tavalyihoz hasonlóan, csak még megtolva azt! Egy komplett, különálló TT katalógus! Ez már önmagában nagy szó! És lapozzunk csak bele! Személyvagonok a ROCO-tól! Micsoda örömhír, micsoda bejelentés! Immár a ROCO-nak is kezd összeállni egy szép kis TT-s szortimentje.

Nahát! Viszont a PIKO kicsit ugyan fura módon, eldugva és nem hivalkodva, ráadásul valami matrica ragasztómaradékával az oldalán, de elénk engedte a reko vagonjainak prototípusait. Még ha így is van terítve, azért ezekre az újdonságokra is vessünk néhány pillantást, festve és tamponozva biztosan nagyon szépek lesznek!

És végül, a nap végén elfáradva, a zárás előtt még legeltessük egy csöppet a szemünket néhány kiragadott képen a vásárt kísérő kiállításról. Vannak itt gyönyörű szépségek az Egyesült Államokból és Franciaországból is! Valami fantasztikus a kidolgozottság szintje! Nézzük csak a részleteket, még akkor is, ha modellvasút-tervezőink csak fogják a kobakjukat, hogy mi is történhetett!

A képre kattintva galéria nyílik...

Egy hatalmas vásáron vagyunk túl, megannyi érdekességgel és élménnyel! Jó látni, hogy a TT-s piac mozog, sőt, igazán elemében van! Nem túl nagy, nem olyan színes, mint a többi, de ez a miénk, TT-seké, és büszkék vagyunk rá!
Miután kipihentük a mai napot, a következőkben - ahogy a nagyok a filmiparban -, folytassuk majd egy előző résszel! Várunk vissza mindenkit!

1 komment

Címkék: kiállítás arnold mtb piko busch roco kühn lemke

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr9712971047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Traktoros 2017.10.17. 15:35:59

Nagyon jó cikk! Egy apró észrevétel a Kühn tartálykocsijával kapcsolatban. Az Uerdingen a kocsi jellegére utal (ld. még Oppeln, Bützow, Dresden, Bromberg stb. jellegű kocsik), nem pedig a gyártóra.