vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (48) apmodely (10) arnold (26) artitec (1) asprojekt (6) auhagen (6) barkács (103) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (50) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (8) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (3) gysev (2) h0 (1) hädl (72) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (66) hétfői kép (444) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (162) igra (14) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (25) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (45) kifutó modell (13) kres (33) kühn (65) lemke (3) lenz (8) loco (9) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (5) modell (264) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (55) mtb (16) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (124) pmt (15) preiser (3) programajánló (43) psk (15) rakomány (4) revell (1) rietze (6) roco (79) schirmer (44) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) terepasztal (4) tillig (438) tillig club (31) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (2) uhlenbrock (2) újdonság (400) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (142) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Új modul épül - 1. rész

2017.09.28. 17:41 HOttó

Régóta állt itthon a polcon egy félkész, működőképes modul, s most - hogy beterveztük a következő találkozón a pályába - ideje volt, hogy terepet kapjon. Mikor megszületett az elhatározás, hogy építsek egy újat, épp a kétvágányos modulok felé fordult a csapat, így készítettem egy 50cm hosszú, kétvágányos, egyenes modult. Aztán sokáig semmi fejlődés nem történt, voltak terep ötletek, el is kezdődött a kialakítás, de aztán abbamaradt. Egy helyben járás volt, nem haladt semmit. Még jó, hogy magammal vittem a fiamat a lengyelországi modultalálkozóra a nyáron, így született meg az igény, hogy "Fati, legyen beton bunker a modulodon". Mivel a homokdűnék már elég jól ki voltak alakítva, több rétegben, több milliméter vastagon homokozva, ezért ez a rész egy kis katonai bázissá formálódott. A vágányok túlsó felére egy békés, családias, hétvégi kert került megépítésre, ehhez találtam otthon a dobozaimban számos alapanyagot. A következőkben az építésről osztok meg pár gondolatot és néhány fotót.

01_01.jpg
"Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj..." - Radnóti, Nem tudhatom

A modul a szokásos 10-es rétegelt lemez keretet kapta, minitöltéses végekkel. A vágány végeket ezúttal 4 talpfás maratott nyák lemezre forrasztottam. A NYÁK-ot 4-5 síncsavarral rögzítettem az alaphoz. A keresztaljak Tillig beton flexik, a kőzúzalék Paksinuti műhelyéből származik. Miután felkerült minden, a vonat közlekedéshez szükséges részlet, a modult leteszteltük a klubban, ellenőrizve a sínvégek magasságát, a modulok közötti réseket, az irányokat. Ezután indulhatott a terepezés. 

Egyik első lépésként a forrasztott sínszál rögzítéseket festettem szürkére meg feketére, hogy ne csillogjanak. A terep alapja 5cm-es hungarocell, sniccerrel, smirglivel megformázva a domborzatot (nem szeretem a teljesen sík mezőket, ilyen soha nincs a valóságban). Erre enyhén hígított faragasztót kentem és megszórtam szitált homokkal. Ezt kétszer is elvégeztem. Vagy háromszor? Ugyan ki számolja. A lényeg hogy szép legyen, gödrök, kipergések nélkül.
01_02.jpg
Víkend telek épül

A koncepció többszöri változása miatt az egyik oldalon végül is levágtam a dombokat, ide kerül a víkendház. Legyen csak szépen elrendezett a terep ezen a részen. Mivel nem sikerült egyenletesre kivágni a hungarocellt ezért egy speciális "glettel" kentem le ezt a területet. A glett anyag homok és hígított faragasztó keveréke. Nagyon jól kitöltötte a réseket, a környezetétől sötétebb színe azt a hatást kelti, mintha itt locsolnának - ja, hát hiszen locsolnak, lesz egy Pecky féle kerti csap a telken. Ha már telek, legyenek gyümölcsfák, pince lejáró, konyhakert, kocsi beálló, kerítés. Szerencsére ezek mindegyike vagy lapult a fiókomban a vasútmodell kiegészítő vackok között, vagy meg volt a tervem az elkészítésére.

01_03.jpg
Betonbunker a homokdűnék között. 

Miből legyen a beton bunker? Hát betonból! A műhelyemben foglalta a helyet egy fél zsák régi cement, ezt kevertem el egy kevés, többször szitált, már-már szinte homokra hajazó sóderrel. A zsalu-formákat egy régi kinder tojás műanyagja szolgálta. Azért a régi, mert az még ketté szedhető volt, nem ez a mai kinyithatós fajta. A tojásba töltött beton közepébe egy 1cm-es fa rudat nyomtam, hogy legyen középen üreg a tömbben. Több napi száradás után óvatosan megkocogtatva a formát, került napvilágra a bunker. Hiába rázogattam, tömörítettem a betonomat maradtak zárványok benne. Ha jobban bele gondolok ez nem is baj, hiszen régi, sérülésekkel bíró lőállásokat kaptam. Ezután fúrtam meg a lőréseknek és a bejáratnak a helyét, majd tűreszelővel véglegesítettem az alakjukat. A kinder-forma miatt a bunkerek tetején kis horpadás, illetve egy szabályos kör "karc" látszik. Na kérem ez azért van, mert itt volt régen valami hadászati cucc, amit mára a vasgyűjtők elhordtak. :)

01_04.jpg
Az alacsonyabb lőállás a modul másik végén

A homokdűnék közé egy kevés szitált sóder került, murvaként, ugyanis itt álltak a harckocsik (lövegek) a háborúban, rejtve az ellenség elől. Meg aztán innen tudták kilőni az ellenséges vonatokat. :) Persze mára körbenőtte a gaz ezeket a lőállásokat, de ha a játék megköveteli, akkor elhelyezhető itt egy-két díszlet harckocsi. Akár valami határvédelmi terület is elképzelhető ide (a szöges drót kerítésen még gondolkodom), vagy katonai emlékpark.

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr312904108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.