vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

MÁV Hungária Kz kocsi - 1. rész

2017.04.21. 17:30 HOttó

Öregszem, velem együtt öregszik az érdeklődési köröm is, újabban a 3. korszakos vasúti járművek is tetszenek, míg korábban elképzelhetetlennek tartottam ezek gyűjtését (ez meglátszik a vasuTTmodell tavalyi, de főleg az idei katalógusban is). A vasutikocsi.hu oldalon én is megtaláltam a 67-es és a 75-ös jellegrajz albumot, mondhatom rendszeresen nézegetem, vadászom melyik modellt milyen alapból, melyik gyártó termékéből lehetne megépíteni. Van ami testet ölt egy-egy vasuTTmodell kiadásban, és vannak amiket nem tudnánk gazdaságosan kiadni (azaz elég olcsón ahhoz, hogy meg is vegyék) vagy túl sok kompromisszumot tartalmaz a modell ahhoz, hogy rámondhassuk "ez ennek a járműnek a modellje", és a terv marad a fiókban, várva a szebb jövőt. 

A Kz kocsi lehetséges modellje is egy ilyen böngészés során jött szembe, ráakadtam a DK-Model honlapjára. A cseh gyártó, hasonlóan számos társához, építőkészleteket árul, rézből és műgyantából, kellően szűkszavú leírással. Gondoltam teszek egy próbát, rendelek pár műgyanta kitet, "megnézem mit tudnak". Az egyik a fékház nélküli nyitott, hazánkban Kz kocsiként futott modell volt.

1.jpg

Kibontás után néhány kis izé esett ki a dobozból, alváz, oldalfalak, ütközők, DR-es (felhasználásra nem kerülő) matricák, és móricka rajz az összeépítésről. Kerék, kuplung nincs a csomagban. Láttam már korábban műgyanta kitet, ezért megörültem neki, hogy ezek alig tartalmaznak sorját, sőt, nagy bumszli "fél kilós" öntési csonkot sem.

2.jpg

Gyorsan ment a sorja eltávolítása sniccerrel és reszelővel. Egy gyors összepróbálás után már elő is vettem a pillanatragasztót és már álltak is körben az oldalfalak, az alvázra felkerültek az ütközők. Az ütközőknél figyelni kellett a németes, egyik sima másik domború szokás szerinti felrakásra. A kuplungot Peho rugós kinematikával gondoltam felrakni, a teljesen sima alváz kínálta magát ehhez.

3.jpg

A Peho útmutatókat átnézve úgy döntöttem - azért, hogy a szűk íveket is bírja a kocsi - kireszelek az alváz pereméből, és a széléig kitolom a kinematikát. Így ugyan egyenes szakaszokon távolabb lesznek a kocsik egymástól, de első építésnek jó lesz így.

4.jpg

Először Modmüller kerékkel láttam el a kis kocsit, aztán eszembe jutott, hogy van a fiókomban küllős kerék is. Igaz ezek német kerekek (kompromisszum), valami korai Tillig modellből, de egy ilyen régi kocsi ezekkel jobban mutat, és a jellegrajz albumban is ilyen fotó van a fékbódés változatról.

5.jpg

A Peho kinematika jó tulajdonsága, hogy a kuplungmagasság beállítható.

6.jpg

Itt tartok. Már csak matricákat kell rajzolni, aztán kinyomtattatni és a lefestett kocsira feltenni. Annyira belelkesültem az építéskor, hogy azonnal összeraktam egy fékbódés kocsit is.

folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács dk-model

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr9312441467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása