vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (46) apmodely (9) arnold (26) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (101) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (43) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (3) gysev (2) h0 (1) hädl (67) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (64) hétfői kép (416) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (157) igra (13) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (25) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (45) kifutó modell (13) kres (29) kühn (56) lemke (3) lenz (8) loco (9) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (255) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (55) mtb (13) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (116) pmt (15) preiser (3) programajánló (42) psk (14) revell (1) rietze (5) roco (74) schirmer (42) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (418) tillig club (31) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (2) uhlenbrock (2) újdonság (376) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (128) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Épült egy harmadik vasuTTmodul

2016.07.20. 22:56 HOttó

Kissé elhanyagoltam a moduljaim bővülésének leírását ide a blogba, mentségemre szolgáljon, hogy az utóbbi fél évben igencsak elhavazódtam a feladataimmal (munka, ház körüli dolgok, családi együttlétek stb.). Most, hogy Bielsko-Bialában már ki is lett próbálva az új rész, röviden pótolom az elmaradást. (Sajnos, mivel alkalmanként csak 10-20 percet tudtam az építéssel tölteni, a fotózgatás is kimaradt az egyes lépésekről. :(  )

biala.jpg

Korábban már jelezték tagtársaim, hogy jobban használható lenne az ipartelep, ha hosszabb lenne, hosszabb vonatok is beférnének, akár egy állomás tárolójaként, vagy teherpályaudvaraként is megállná a helyét. Ha már ilyen "igény" jelentkezett, arra gondoltam betoldok középre még egy 80 centis részt, s ha már készül egy új modul, akkor kipróbálom én is az MTB MP1 váltómotorokat. Készült több vágányterv is, végül egy fésűs, mozdony körüljárási lehetőség nélküli változat épült meg. Időközben magyarításra került egy Piko V23-as ipari mozdony, A26-038 számmal dolgozik tovább, aminek a segítségével megjátszható a tili-toli a telepen. (Sőt a közelmúltban több hasonló átalakítás is történt a klubtagok járműállományában, akár 3-4db A26 is juthat egy-egy alkalommal a kocsirendezésre.)

Az új modullal az ipartelep modul hossza 240cm-re nőtt, a telepi vágányok már hárman vannak a korábbi egy helyett és összesen bő 4,5 méter hosszúak (eddig kb. 1,5 méter volt). Ide már befér több kocsi. :)

akna.jpg

Sokszor elhangzik a modulos levelezésekben és megbeszéléseken, hogy kevés a jelző a moduljainkon. Ezen a helyzeten is igyekeztem javítani, így két szabványos jelzőaknát telepítettem az átmenővágány mellé. Az egyiket mindjárt fel is használtam a kiágazás fedező jelzőjének, de akár az utánunk lévő állomás bejárati jelzője is lehet a Jakoa gyártotta 4 fényű főjelző. Jelenleg csak zöld és vörös jelzést mutat, a célnak így is megfelel.

Az MTB motorokat 6mm-es elmozdulásúra állítottam be. Mivel a hozzájuk csomagolt acélszál túl vastag, a Tillig EW2 váltók csúcssín mozgatójának furataiba nem dughatók be, Tillig acélszálra cseréltem őket. A bekötésük pofon egyszerű, egy két állású kapcsolóval 15V váltófeszültséggel tökéletesen működtethetők. A visszajelzésre vagy szív polarizálásra szolgáló kimeneteket én ez utóbbira használtam, lévén ez fontosabb az üzemhez. A visszajelzés helyett a két áramkörös kapcsoló másik felére kötött LED-ekkel egy "ál-visszajelzés" valósult meg a vezérlőpulton. Az egymással szembe fordított kitérőket egy kapcsolással mozgatom, így egymás védő váltói is egyben, így az 5 kitérőhöz 3 kapcsoló is elég a pulton.

A korábban használt csemperagasztós "betonplacc" mindhárom részen megszüntetésre került. Durva volt a textúrája és porlott is. Helyette egy glettelő gipszes változat készült. Ez szebb felületű, de nem elég beton színű, hiába kevertem bele fekete festéket. Ezzel még lesz teendő, ha nem potyog le. A modul túlsó felén egy országút került kialakításra, a kanyarban egy buszmegállóval. Itt majd kell még egy ösvényt vágni, ahol a telepre járhatnak a melósok.

ut.jpg

Időközben a fák-bokrok is kinőttek a tájban, ehhez Heki termékeket használtam, két félét, a 1640 világoszöld és a 1641 középzöld cikkszámút. A dobozok rengeteg anyagot rejtenek, hiába van rájuk írva, hogy 12db fa van bennük ennél sokkal több lehetőséget nyújtanak. Az eddig felhasználtak mellett a dobozok még szinte tele vannak, kisebb-nagyobb fácskákkal.

Persze van még miket alakítani mindhárom részen. A beton festése után a tolatási határjelzők, térvilágítás, távírópóznák, további növény ültetés, kerítések, esetleg válóállító súlykörték beépítése várnak rám. Talán a Temofesztig elkészül...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr968904010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.