vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (45) apmodely (9) arnold (25) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (93) barkas (1) beckmann (14) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (39) digitális (3) digitalzentrale (2) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (1) gützold (2) gysev (1) h0 (1) hädl (65) harrybarth (1) heki (1) heris (12) herpa (63) hétfői kép (403) hobbytrain (7) honlap (13) hot news (157) igra (9) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (23) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (42) kifutó modell (13) kres (27) kühn (55) lemke (3) lenz (8) loco (8) lorenz (8) ls models (2) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (254) modelltec (2) modist (5) modmüller (2) modul (49) mtb (12) nagyvasút (6) noch (3) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (113) pmt (15) preiser (3) programajánló (40) psk (14) revell (1) rietze (5) roco (71) schirmer (42) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (405) tillig club (29) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (1) uhlenbrock (2) újdonság (369) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (122) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (7) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Kinemagnetik?

2014.07.28. 21:53 HOttó

Ígértem, hogy leírom, mi is az a Lenz Kinemagnetik. Szerintem nagyon jó találmány, a kinematika és a mágnes szavak alkotják a nevet és magát a szerkezetet is. A kinematika rugója felett mind az álló, mind a mozgó részen elhelyeztek egy-egy mágnest. Egyenesekben a két mágnes szinte összeér, a vonzás ad egyfajta stabilitást az egyenesfutáshoz, a rugóerő ilyenkor kevésbé számít, hosszú szerelvényeknél nincs az egész kocsisoron végigfutó előre-hátra rugózás. Ívekben a mágnesek eltávolodnak egymástól, a rugóerő lesz a meghatározó a kapcsolatban.

kinemagnetik.jpg

Így néz ki mindez a valóságban

Persze, 1:45-ben könnyű, ott van erre hely, de ha beválik a találmány, biztosan többen átveszik ezt a megoldást. A PEHO már most is csinál valami hasonlót N-ben és TT-ben, csak nála a mágnes teljes egészében kiváltja a rugót, az ívből visszatérítésért középállásba maguk a szerelvény kocsik a felelősök.

Szólj hozzá!

Címkék: lenz peho

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr1006551523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.